خانه » سر تیتر خبرها » روحانی در پایان سفر به سیستان: هیچ کشوری در سایه انزوا به توسعه نمی‌رسد

روحانی در پایان سفر به سیستان: هیچ کشوری در سایه انزوا به توسعه نمی‌رسد

195437
حسن روحانی، رییس جمهوری ایران که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود نیمه شب گذشته به تهران بازگشت.
وی در آخرین سخنان خود گفت: در دنیای امروز هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی و یا در سایه انزوا به توسعه و رفاه مطلوب ملت خود دست یابد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری ایران افزود: «اراده و تصمیم این دولت رابطه بسیار مناسب با همسایگان و رابطه خوب با همه کشورهایی است که به حقوق ملت ایران، به منافع ملی ما و به جایگاه بلند ایران و ایرانی احترام می گذارند.»

وی افزود: ما قدم اول را برای ارتباط خوب با همسایگانمان و ارتباط متقابل با جهان برداشته ایم و امروز شرایط ما نسبت به رابطه با جهان با دیروز بسیار متفاوت است.
روحانی اظهار داشت: در کنار حفظ عزت و سربلندی ایران عزیز، می خواهیم با همه کشورهای منطقه و همه کشورهای جهان که قصد خصومت با ایران عزیز ندارند، ارتباط خوب و دوستانه ای داشته باشیم .
حسن روحانی در اظهارات جداگانه‌ی دیگری هم با اشاره به مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران گفت که آنها در صحنه بین المللی کار بزرگی را انجام دادند
وی گفت: دولت باید شرایط را فراهم کند و البته ما مشکلات بین المللی داریم که به اعتقاد من در این مدت، خادمان مردم در صحنه بین المللی کار بزرگی را انجام دادند.
رییس دولت یازدهم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود هم گفت دولت با مشکلات زیادی مواجه است و این مشکلات مربوط به استان خاصی نیست و مشکل ملی است.
رییس جمهور ادامه داد: کم آبی و معضل آب، سراسری است، ما در اصفهان، آذربایجان غربی و استانی مثل خوزستان و بوشهر و حتی خراسان رضوی هم مشکل آب داریم .
روحانی با بیان این که جز یکی دو استان که شرایط اقلیمی متفاوت دارند، مابقی استان ها مشکل آب دارند، اضافه کرد: بیکاری هم یک مساله عام است.
حسن روحانی در اظهارات دیگری هم با بیان این که مردم و نیروهای مسلح کار بزرگی را در برقراری امنیت استان سیستان و بلوچستان انجام داده‌اند مدعی شد که امنیت بسیار خوبی در سطح این استان برقرار شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*