خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » لیگ قهرمانان آسیا، صعود پرسپولیس به مرحله حذفی قطعی شد/ امیر خسروجردی

لیگ قهرمانان آسیا، صعود پرسپولیس به مرحله حذفی قطعی شد/ امیر خسروجردی

هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با راه یابی سرخپوشان پایتخت به مرحله دوم آغاز شد.

بازی‌های این هفته از مسابقات، دوشنبه با برگزاری دیدارهای گروه‌های سوم و چهارم آغاز شد که طی آن در گروه سوم، پرسپولیس تهران در مصاف با میزبانش نسف قارشی ازبکستان به تساوی بدون گل رسید تا سرخپوشان پایتخت با این نتیجه و کسب ۱۰ امتیاز صعودشان را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کنند.
این بازی با برتری تیم میزبان آغاز شد و شاگردان بردیف برای زنده نگه داشتن امیدشان در صعود به مرحله بعد چاره ای جز غلبه بر رقیب نامدار خود نداشتند و در دقایق ابتدایی روی دروازه مهمان خطراتی را ایجاد کردند که این حملات ثمری برای تیم نسف قارشی دربرنداشت. درادامه، پرسپولیس با میدان داری کمال کامیابی نیا و فرشاد احمدزاده و نفوذهای محرمی و امیری از جناحین فرصت‌های مناسب گلزنی به دست آورد که این حملات با بی دقتی علی علیپور و سیامک رحمتی راهی به دروازه میزبان پیدا نکرد و درنهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
با آغاز نیمه دوم، نسف قارشی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت روی دروازه پرسپولیس یکپارچه حمله شد که هوشیاری خط دفاع و دروازه بان سرخپوشان مانع از گلزنی تیم میزبان شد. پرسپولیس که با کسب یک تساوی هم صعودش به مرحله حذفی قطعی می شد با ورود احمد نورالهی کمربند خط میانی‌اش محکم‌تر شد و نبض بازی را دردست گرفت و دوبار توسط همین بازیکن تا یکقدمی رسیدن به گل پیش رفت، اما هر دوبار دروازه بان نسف قارشی ناجی تیمش شد و دروازه خود را بسته نگه داشت. سرانجام این بازی حساس و سرنوشت ساز پس از نود دقیقه گلی دربرنداشت و پرسپولیس با کسب یک تساوی ارزشمند، ۱۰ امتیازی شد و به خاطر برد ۳ به صفر بازی رفت برابر نسف قارشی و پیروزی در بازی رودررو صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد. سرخپوشان پایتخت در آخرین بازی خود دراین گروه در ورزشگاه آزادی میزبان السد قطر خواهند بود که درصورت برد دراین مسابقه به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد خواهند شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*