خانه » اخبار خارجی » آمریکا: نماینده سوریه حداکثر تا شعاع ۴۰ کیلومتری می‌تواند تردد کند

آمریکا: نماینده سوریه حداکثر تا شعاع ۴۰ کیلومتری می‌تواند تردد کند

آمریکا اعلام کرد بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد حق ندارد از نیویورک خارج شود و وی می تواند حداکثر تا شعاع ۴۰ کیلومتری نیویورک تردد کند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «ما اواخر فوریه یک پیام دیپلماتیک به بشار الجعفری ارسال کردیم مبنی بر اینکه وی مجاز است حداکثر تا شعاع ۴۰ کیلومتری نیویورک و اطراف منهتن تردد کند و این تصمیم مشابه تصمیمی است که در مورد نمایندگان ایران و کره شمالی اتخاذ شده است.»

وی افزود: «نمایندگان برخی کشورها در سازمان ملل متحد پیش از خروج از محدوده ۴۰ کیلومتری شهر نیویورک باید اجازه تردد دریافت کنند و این مساله جدیدی نیست و ما از قبل نیز آن را انجام می دادیم.»

در رویدادی دیگر مرتبط با سوریه خبرگزاری دولتی این کشور گزارش داد دست‌کم ۴ تن در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، در شهر حما در مرکز سوریه کشته شدند.

در پی این انفجار بیش از بیست تن نیز مجروح شده اند.

خبرگزاری سوریه این رخداد را یک «انفجار تروریستی» خوانده است اما اعلام نکرد که از سوی چه گروهی انجام شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است اعلام کرد این انفجار یک ساختمان سازمان امنیتی ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

پیشتر گروه های مخالف مسلح در سوریه، از جمله شاخه های القاعده، به طور مداوم ساختمان های دولتی سوریه را هدف بمبگذاری قرار داده اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*