خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » FIVB : بلیت پیکارهای جهانی برزیل با قهرمانی متین ورامین در آسیا – فریدون شیبانی

FIVB : بلیت پیکارهای جهانی برزیل با قهرمانی متین ورامین در آسیا – فریدون شیبانی

الهاشدادی از الریان قطر در برابر دو مدافع ایرانی: فرهاد نظری افشار (۱۲) و مصطفی شریفات (۲).

fsdf1254fd
سایت فدراسیون بین المللی والیبال در گزارشی از مانیل (فیلیپین) عنوان کرد که متین ورامین مدافع عنوان قهرمانی از ایران پس از بردن مدال طلا در پیکارهای قهرمانی باشگاههای آسیا به رقابتهای قهرمانی والیبال باشگاههای جهان راه یافت.
متین ورامین با تکیه به بازی سخت در ست سوم حریف پرقدرتش، الریان قطر را سه بر یک (۱۹ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۶) شکست داد و مقام قهرمانی والیبال باشگاههای مردان جهان را بدست آورد. این تیم صاحب این موقعیت شد که تنها نماینده آسیا در رقابتهای ماه آینده در بلو هوریزونته برزیل باشد.
دانی یل باگنیولی، مربی ایتالیایی تیم متین ورامین پس ازاین موفقیت گفت: “ما در واقع در شرایط بدی هستیم و این شانس ما بود که به خوبی رقابتهای مانیل را به پایان رساندیم. ما از نظر چرخش مقداری ضعف داشتیم، اما بعضی نقطه های مثبت هم بود.”

در ست سوم ایرانی ها ۱۸ بر ۲۳ و ۲۱ بر ۲۴ عقب بودند، اما دفاعهای محمد موسوی و شهرام محمودی همراه با ضربه های سریع و کشنده مجتبی میرزاجانپور و علیرضا نصر اصفهانی که پنج امتیاز آخر و پیروزی را از آن ایرانیان کرد، ضربه کشنده ای بر تیم قطری بود.
از آن لحظه به بعد الریان به ویژه کریستیان ساوانی، بازیکن وارداتی از ایتالیا، حالت تهاجمی خود را از دست دادند تا نتوانند با حمله های سنگین خود دفاع از لب تور را پوشش دهند.
در پایان ست سوم سعید سعد سلیمان، بازیکن لیبروی الریان پس از شلیک به توپ با پا و به سوی تماشاگران از داور کارت قرمز گرفت و متین یک امتیاز اضافی به دلیل این اخطار در آغاز ست چهارم بدست آورد. از آن لحظه به بعد تیم قطری نتوانست خود را بیابد.
ایگور آربوتینار، مربی تیم الریان پس از شکست گفت: “ما خوب آغاز کردیم، اما متاسفانه ست سوم را نگرفتیم. آشکارا در ست چهارم ما در شرایط بازی نبودیم.”
محمودی با ۱۹ امتیاز موثرترین بازیکن ایران بود، هر چند موسوی با ۱۳ امتیاز به دلیل هفت بلوک، درخشش ویژه ای داشت. مصطفی شریفی هم ۱۳ امتیاز کسب کرد.
متین ورامین همچنین در دفاع قویتر از الریان بود. در کار بلوک کردن حمله ها متین ۱۸ بار موفق بود و الریان نه بار.
پس از قهرمانی متین و مقام دوم الریان، تیمهای باییک موتور چین، کوندنسات ژایکمونی از قزاقستان، چین تایپه تایوان، گاز جنوب عراق، تی وولوشن فیلیپین، زهرا المینای لبنان، النصر امارات، میگراسیای ترکمنستان، دوک لونگ گیالای ویتنام، سوهار عمان، اویتا میوشی ژاپن، آموآ از گینه نو، گرین دراگون از هنگ کنگ و آلتیان بارس مغولستان به ترتیب سوم تا شانزدهم شدند.
در بخش بهترینها محمد موسوی به عنوان بهترین و مصطفی شریفات به عنوان نفر دوم دفاع از میانه میدان و شهرام محمودی به عنوان باارزشترین بازیکن، جایزه ویژه ای دریافت کردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*