خانه » مقاله » همسر رییسی ، خیز نخست برای ایفای نقش بانوی اول کشورو پشت پرده شکل دهی به انتصابات دولت رییسی

همسر رییسی ، خیز نخست برای ایفای نقش بانوی اول کشورو پشت پرده شکل دهی به انتصابات دولت رییسی

-جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در یک گام جاه طلبانه قصددارد که نقش بانوی اول همسر رییس جمهور را که عملا در جمهوری اسلامی در سالهای گذشته بخاطر در حاشیه بودن همسران رییس جمهور بر مبنای الگوی میشل اوباما بانوی سابق اول امریکا احیا کند . او الته چنین نقشی را مدتهاست در خفا دارد اجرا می کند او از هما ن زمان به قدرت رسیدن رییسی با گرفتن دفتری در شمال شهر و با همراهی داماداش که اقای نیلی میباشد سعی کرد در انتخاب وزراو نیروهای جدید در کابینه کاملا خط دهی انجام دهند و نیروهای مرتبط به دولت تزریق کنند و اقدامات لازم را انجام دهند .
اسحاق خانزادی وزیر اقتصاد از جمله این افرادیست که به این سمت انتخاب شده است . این دخالتها در عزل و نصبها حتی صدای نمایندگان مجلس را نیزدراورده است . وی در نماز جمعه نیز سخنرانی کرد . تاکنون همسر هیچ رییس جمهوری چنین نقشی را به عهده نداشته است . و چنین نقش فعالی نداشته است . وی که دختر علم الهدی امام جمعه محافظه کار مشهد می باشد . اکنون خط دهی به دولت را هدایت میکند. حتی علی باقری معاون کنونی وزیر امور خارجه که اروابط فامیلی با همسر رییسی دارد با فشار رییسی میخواست به سمت وزارت امور خارجه برسد و حتی برای تحویل گرفتن امور به ورارتخانه رفت و در جلسه با وزیر امور خارجه هند هم همراه رییسی و ظربف که هنوز وزیر خارجه بود حضور داشت ولی خامنه ای در اخرین لحظه از این امر ممانعت کرد. وی هم اکنون در صدد است که در وزارتخانه های مهم و سازمانهای اقتصادی تلاش کند که معاونین و یا مدیران کل را منصوب کند.
اما در اخرین حرکت از خیز وی برای احیا نقش بانوی اولی وی طی سخنانی در همایش دولت سیزدهم در همایش گفتمان دولت سیزدهم ،عدالت و معنویت که در جامعه الزهراء قم برگزار شد از الگو بودن میشل اوباما سخن گفته و ابراز علاقه کرده که خودش نیز چنین نقشی به عهده بگیرد . وی گفت که چند روز پیش کتاب میشل اوباماهمسر رئیس جمهورسابق آمریکا باعنوان میشل رویای دختر آمریکایی را به من دادند که در ایران ۳۷ بار ترجمه شده و هر بار با تیراژ بالامنتشر شده است وی افزود از من خواستند مشابه این کتاب را بنویسم. کتاب را خواندم خیلی قشنگ و جذاب وتاثیرگزار بود. حتی بخش‌هایی از آن را به رئیس‌جمهور نشان دادم و ایشان گفتند کتاب نوشتن شما در این زمینه کار درستی است. وی گفت بعید می‌دانم یک نفر این کتاب را نوشته باشد و تیم متخصص درگیر آن بوده‌اند.
وی گفت کتاب برای دختران جهان الگوسازی می‌کرد. الگوی او الگوی سیندرلا است. دختری معمولی از زندگی معمولی حرکت می‌کند و به بالاترین مقام دنیوی می رسد. وی افزود در سفر رئیس‌جمهور مانده بودیم چه هدیه معنوی به روسیه ببریم. گفتم آیا چهل حدیث درباره زنان داریم؟ گفتند نه. گفتم کتابی که بتواند صد زن برتر اسلام را معرفی کند داریم؟ گفتند نه. صد روز دیگر همسر رئیس جمهور زیمباوه قرار است بیاید و کتابی که بتواند از زبان معصومان یا قرآن در این حوزه باشد نداریم. باید چنین آثاری داشته باشیم و به زبان‌های قوی ترجمه شود.
سطح فکری و برداشت جمیله علم الهدی که بیشترین نفوذ را بر رییس جمهور دارد چشم اندازهای فرهنگی کشور در اینده را نشان میدهد . اما انچه مهمی است رقابت پنهانی است که از هم اکنون میان این جناح و مجتبی خامنه ای در مورد آینده رهبری پدید امده است. این نوع مهره چینی ها که کنون از سوی رییسی و خانوده و پدر همسرش دنبال میشود . مورد حساسیت مجتبی خامنه ای و طایب رییس سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفته که کار های اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه را دنبال میکند . لذا انتصابات ی را که انها دنبال میکنند مورد حساسیت انها قرار گرفته است . اخیرا یکی از روسای بانکها که به جناح مجتبی خامنه ای نزدیک است توسط دولت و به توصییه جمیله علم الهدی
برکنار شد . که حساسیت انها را برانگیخت و همین سبب شده که اکنون انها در صدد تضعیف نقش همسر وی و نیز تخریب انتصاباتی است که انها به کار می گمارند .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*