خانه » هنر و ادبیات » روح اندوهگین یک شاعر/ بهارک عرفان

روح اندوهگین یک شاعر/ بهارک عرفان

سیزدهمین جشنواره شعر فجر در تهران درحالی به پایان رسید که در بخش شعر بزرگسال «کتاب روح اندوهگین یک شاعر» سروده «سید رضا محمدی» و کتاب «دومینو» سروده ابوذر پاکروان به صورت مشترک برگزیده شدند.
پیشتر «محمد کاظم کاظمی» عضو کمیته علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری های داخلی درباره نامزد شدن این شاعر برای دریافت این جایزه، گفته بود:
«با آن‌که امسال جشنواره شعر فجر بخش بین‌الملل ندارد ولی چون کتاب «روح اندوگین یک شاعر» اثر سید رضا محمدی توسط یک ناشر ایرانی در تهران منتشر شده است و ملاک داوری کتاب‌های منتشر شده در ایران است، این شاعر نیز به مرحله نهایی راه یافته است.
او همچنین تصریح کرده بود: « از میان ۳ هزار کتاب شعر در بخش بزرگسالان ۷ نفر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌ که سید رضا محمدی نیز یکی از این ۷ شاعر است.
«روح اندوهگین یک شاعر» سروده «سیدرضا محمدی» از انتشارات شهرستان ادب نماینده شعر معاصر فارسی افغانستان در این جشنواره است. پیش از این منتخبی از این مجموعه شعری، به نام « از تب از هیجان…» در افغانستان چاپ شده و ماه گذشته در کابل از آن با حضور شاعر از آن رونمایی شد.
سید رضا محمدی یکی از غزلسرایان معاصر کشور است که در تحول غزل از شکل سنتی و کلاسیک آن در کنار نام‌هایی همانند عفیف باختری، سمیع حامد، ابراهیم امنیتی، روح‌الامین امینی، سهراب سیرت و دیگر غزلسرایان نقش در خور توجهی داشته است. شعر سید رضا محمدی پر از «فردیت» و تجسم تجربه‌های روزمره شاعر است. شاعری که به تجربه دیگران به قول فروغ باور ندارد و می‌خواهد خودش زندگی کند.
خود این شاعر درباره کتاب شعرش گفته است: «روح اندوهگین یک شاعر، آیینه‌ای از وضعیت اجتماعی، دغدغه‌ها و رویاهای سیاسی اجتماعی مردم افغانستان در مقابل مصیبت‌ها و مشکلاتی است که به آنها وارد شده و شعرهای این کتاب تقریبا اجتماعی است.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*