خانه » مقاله » سی‌ان‌ان: ژنرال آمریکایی سپاه را مسئول بی‌ثباتی خاورمیانه خواند

سی‌ان‌ان: ژنرال آمریکایی سپاه را مسئول بی‌ثباتی خاورمیانه خواند

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش کرده است که ژنرال چهارستاره جوزف ووتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در دیدار با خبرنگاران در وزارت دفاع آمریکا گفته است شخص قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مسئولیت مستقیمی در تمام فعالیت‌های خرابکارانه رژیم ایران در خاورمیانه دارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، ژنرال ووتل گفته است: «قاسم سلیمانی فردی است که بیشتر عملیات متزلزل‌کننده رژیم ایران در منطقه را فرماندهی و هدایت می‌کند.»

ژنرال ووتل افزوده است: «شما هر کجا یک خرابکاری ایرانی‌ها را می‌بینید، شما دست‌های قاسم سلیمانی را پشت آن می‌بینید. چه در سوریه باشد یا عراق، یا یمن، او در آنجا حضور دارد و سپاه قدس را فرماندهی می‌کند. سازمانی که او فرماندهی آن را به‌عهده دارد به‌نظر من تهدید اصلی برای منطقه است و ما این موضوع را در نظر داریم و متوجه هستیم که آنها همواره در عملیاتی برای افزایش فعالیت‌های خرابکارانه خود هستند.»

ژنرال ووتل همچنین بر تصمیم دولت آمریکا برای باز نگه داشتن تنگه هرمز تأکید کرد و افزود: «ایران در خلیج فارس دارای توانایی‌های چند لایه‌ای است که شامل مین‌گذاری در آب‌های آن، قایق‌های تندرو و سیستم‌های دفاع موشکی ساحلی می‌باشد. اما من یادآوری می‌کنم که ما نیز دارای توانایی‌هایی هستیم. ما مرتباً عملیات مین‌روبی خود را انجام می‌دهیم و نیروهایمان همواره در حال آماده‌باش هستند و به همراه متحدانمان در منطقه که آموزش کافی دیده‌اند آماده مقابله با هرگونه شرایطی هستیم.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*