خانه » مقاله » روزنامه دیلی میل: ایران در آستانه انقلاب است

روزنامه دیلی میل: ایران در آستانه انقلاب است

روزنامه دیلی میل چاپ لندن در گزارشی از اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران می‌نویسد ایران در آستانه یک انقلاب است و کارشناسان امور این کشور پیش‌بینی می‌کنند تغییر رژیم ایران اجتناب‌ناپذیر شده است.

دیلی میل می‌نویسد: «صدها هزار ایرانی در خیابان‌های شهرهای این کشور با فریاد ‘مرگ بر دیکتاتور’ کشور را به آستانه یک انقلاب کشانده‌اند. این اعتراضات حتی پیش از آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران آغاز شده بود و ویدیوهای منتشرشده در روی شبکه‌های اجتماعی معترضان را نشان می‌دهد که در خیابان‌ها با آتش زدن تایر ماشین‌ها با نیروهای ضدشورش مقابله می‌کنند.

اکثر مردم کشور از بیکاری، گرانی و تورم لجام‌گسیخته در قیمت ارزاق عمومی رنج می‌برند و خواهان تغییر رژیم مذهبی و تندروی کشور هستند.

یک کارشناس امور ایران می‌گوید: «در سال ۲۰۰۹ هم ما در ایران تظاهرات ضدحکومتی داشتیم. ولی این‌بار بسیاری از تابوها شکسته شده و مردم ایران با فریادهای ‘مرگ بر دیکتاتور’ خواهان برکناری آیت‌الله خامنه‌ای و دولت حسن روحانی هستند. این تظاهرات صرفاً اقتصادی و بر علیه گرانی و فقر نیست.

امروز تظاهرات مردم ایران سیاسی و بر علیه سرکوب مردم، حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی و فردی است. فریادهای مردم بر علیه تمامیت رژیم است. مردم ایران بیدار شده‌اند و حاکمیت را برای وضعیت نابسامان کشور و زندگی خود مقصر می‌دانند.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*