خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کی روش: دیدار با اسپانیا فوتبال است، نه بسکتبال/ امیر خسروجردی

کی روش: دیدار با اسپانیا فوتبال است، نه بسکتبال/ امیر خسروجردی

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی با تیم‌های پرتغال و اسپانیا در جام جهانی و مهار بازیکنان تاثیرگذار این دو تیم گفت:«برنامه ای برای مهار رونالدو و اینیستا نداریم».

درفاصله کمتر از بیست روز تا آغاز نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی این تیم، روز سه شنبه، هشتم خرداد (۲۹ می) در گفتگویی تفصیلی با روزنامه اسپانیایی «مارکا» به سئوالات مختلف خبرنگار این روزنامه معتبر پاسخ داد.
کی روش در ابتدای این گفتگو در پاسخ به سئوالی درباره همگروهی ایران با تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش اظهارداشت:«گروه خیلی دشواری است و حتی شاید بتوان گفت که در دشوارترین و پیچیده‌ترین گروه این دوره از مسابقات هستیم، اما نگرش ما واضح و روشن است؛ رویارویی با مسائل، حرکت رو به جلو و همیشه پیشرفت کردن. این هدف ایران است. ما تیم خیلی خوب و یکدستی بودیم که اشتیاقی دائمی داشت، ولی اکنون همانند گذشته هماهنگ نیستیم. به هر حال چالش ما ترک جام جهانی ۲۰۱۸ با عملکردی بهتر و تیمی رقابتی‌تر با افتخار به این پیراهن خواهد بود».
وی درادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص بازی نخست ایران با مراکش درجام جهانی گفت:«بله، دو تیمی که شانس پیروزی مقابل یکدیگر را دارند در بازی اول به مصاف هم می‌روند و این برای همه خوب است، چون اسپانیا و پرتغال تنها برای صعود از گروه بازی نخواهند کرد، بلکه آن‌ها به دنبال قهرمانی در این رقابت‌ها هستند. مراکش و ایران، اما برای رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی بازی می‌کنند».
کی روش درباره تیم ملی اسپانیا دیگر همگروهی تیم ملی ایران تصریح کرد:«اولین چیزی که باید بگویم این است که اسپانیا به روزهای اوجش بازگشته است. این تیم بازی زیبایی از خود ارائه می‌دهد به طوری که فضا، زمان و توپ را کنترل می‌کند و در عین حال خیلی باثبات است. بازیکنان اسپانیا همیشه اوضاع را تحت‌کنترل خود دارند. با وجود لوپتگی به عنوان سرمربی آن‌ها یک گام نیز جلوتر هستند».
وی در پاسخ به سئوالی درباره نقطه ضعف اسپانیا اظهارداشت:«اسپانیا نقطه ضعفی ندارد، اما تقابل با آن‌ها یک بازی بسکتبال نخواهد بود و ما مقابل یک تیم (NBA) بازی نخواهیم کرد. فوتبال ورزش لحظه‌ها، تصمیم‌ها و الهام ‌بخشی‌ها است و هر اتفاقی در آن ممکن است، رخ دهد. فوتبال ورزشی منحصر به فرد است به همین دلیل جذاب‌ترین ورزش در جهان است. در فوتبال چیزی به اسم از پیش‌ برنده وجود ندارد. با این ذهنیت، ما در هر بازی، در هر دقیقه، در هر ثانیه و برای هر توپ بازی خواهیم کرد. اجازه دهید خدای فوتبال، عدالت را رعایت کند و تیم برتر، پیروز میدان شود».
سرمربی تیم ملی ایران درخصوص اینکه آیا برنامه خاصی برای مهار کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا دارید یا خیر، تصریح کرد:«خیر، قطعاً خیر. برنامه ما این است که تیمی رقابتی برای ۹۰ دقیقه داشته باشیم و سعی خواهیم کرد تا برای کسب پیروزی بازی کنیم. می‌دانیم که پیش از بازی با اسپانیا نیاز به تغییر مهمی داریم. ما در بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتیم، اما پیش از بازی با اسپانیا باید بازیکنان‌مان را آگاه کنیم که در بازی با این تیم اوضاع می‌تواند به سود تیم مقابل، تغییر کند».
این مربی پرتغالی در پایان این گفتگو درباره رویارویی دوباره با کریستیانو رونالدو درجام جهانی تصریح کرد:«این رویارویی خاص خواهد بود، چون ما چیزهای زیادی را با هم تجربه کرده‌ایم. کریس بهترین بازیکن جهان است، اما وقتی صحبت از فوتبال می‌شود، مسئله تیم است».

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*