خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » رئال مادرید با درخشش «گرت بیل » در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک قهرمانی کرد/ امیر خسروجردی

رئال مادرید با درخشش «گرت بیل » در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک قهرمانی کرد/ امیر خسروجردی

رئال مادرید با پیروزی مقابل لیورپول برای سومین سال پیاپی برسکوی قهرمانی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا قرار گرفت.

دیدار فینال رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، شامگاه شنبه، پنجم خرداد (۲۶ می) بین تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و لیورپول انگلیس در ورزشگاه «المپیک کیف»، پایتخت اوکراین برگزار شد که این بازی جذاب و دیدنی با پیروزی ۳-۱ رئال خاتمه یافت تا کهکشانی‌ها درشب درخشش گرت بیل، ستاره ولزی خود ضمن قرا گرفتن برسکوی قهرمانی برای سومین سال پیاپی جام قهرمانی چمپیونزلیگ اروپا را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند. رئال با این نتیجه برای سیزدهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و از این نظر رکوردی بی نظیر از خود برجای گذاشت.
این دیدار با هجوم‌های لیورپول آغاز شد و این تیم گلزنی «محمد صلاح»، مهاجم مصری خود حساب باز کرده بود و در بیست دقیقه اول نیز احب موقعیت‌های گلزنی شد، اما این توپ‌ها راهی به دروازه رئال پیدا نکرد. درادامه، صلاح روی خطای سرجیو راموس، کاپیتان رئال مادرید از ناحیه شانه و کتف دچار مصدومیت شدید شد و مجبور به ترک زمین شد تا لیورپول بهترین بازیکن خود را دراین دیدار حساس از دست بدهد. درنهایت نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
با آغاز نیمه دوم، رئال مادرید هجوم را در دستور کار قرارداد و خیلی زود به گل رسید. در دقیقه ۵۱ اشتباه مسلم لوریس کاریوس، دروازه بان لیورپول کار دست این تیم داد و کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال از این اشتباه به بهترین نحو استفاده کرد و گل اول تیمش را به ثمررساند. لیورپولی‌ها که از این گل شوکه شده بودند خیل زود به بازی برگشته و گل تساوی را در دقیقه ۵۵ و با ضربه دقیق سادیو مانه وارد دروازه رئال کردند. درادامه، زیدان، سرمربی رئال د دقیقه ۶۱ تعویض طلایی خود را انجام داد و گرت بیل ولزی را به بازی فراخواند و همین بازیکن با زدن دو گل باعث قهرمانی رئال در ورزشگاه المپیک کیف شد. هنوز سه دقیقه از ورود بیل به بازی نگذشته بود که این بازیکن روی سانتر زیبای مارسلو با ضربه قیچی برگردان و به زیبایی هرچه تمام‌تر گل دوم تیمش را به قعر دروازه لیورپول فرستاد و رئال را دراین مسابقه ۲-۱ پیش انداخت. ستاره ولزی رئال در شب درخشش بی چون و چرای خود در کیف یکی از زیباترین گل‌های تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا را به ثمررساند. درادامه حملات احساسی لیورپول راهی به دروازه رئال پیدا نکرد و برعکس این شاگردان زیدان بودند که روی اشتباه کشنده و وحشتناک دروازه بان آلمانی لیورپول توسط گرت بیل به گل سوم رسیدند تا کهکشانی‌ها با این گل قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا مسجل کنند. دردقیقه ۸۳ شوت سرکش بیل با دفع اشتباه کاریوس همراه شد و گل سوم رئال به ثمررسید. این دیدار حساس و سرنوشت سار در پایان نود دقیقه با برتری ۳-۱ رئال مادرید خاتمه یافت و شاگردان زیدان در شبی فراموش نشدنی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به خانه بردند ولیورپول از رسیدن به قهرمانی بازماند و به مقام دومی قناعت کرد.
دراین حال، پزشک تیم لیورپول در مصاحبه با شبکه بی بی سی از مصدومیت شدید محمد صلاح خبر داد و گفت:«این مهاجم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست داد و به این ترتیب بهترین گلزن فصل گذشته لیگ برتر انگلیس نمی تواند تیم ملی مصر را در روسیه همراهی کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*