خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » افشین پیروانی پنج سال از حضور در فوتبال محروم شد/ امیر خسروجردی

افشین پیروانی پنج سال از حضور در فوتبال محروم شد/ امیر خسروجردی

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس را با محرومیتی ۵ ساله مواجه کرد.

خبرگزاری‌های ایران، سه شنبه، یازدهم اردیبهشت در خبری دراین باره نوشتند: کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حکمی، افشین پیروانی را به دلیل دریافت وجه اضافه و غیرقانونی از اسپانسر تیم ملی، شرکت«فتاپ» در زمان مدیریت این تیم از پنج سال حضور در هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرده است.
در بخشی از حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درخصوص افشین پیروانی آمده است:«او در زمانی که مدیریت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت از جانب اسپانسر تیم ملی هدایایی از جمله، سکه و کارت هدیه دریافت کرده و در توزیع بخشی از آن‌ها تخلف کرده که دراین میان تعداد زیادی سکه و کارت هدیه مفقود شده و میان اعضای تیم ملی تقسیم نشده است. همچنین اسپانسر تیم ملی دو فقره چک هر کدام به مبلغ دو میلیارد ریال در وجه نامبرده صادر کرده که هر دو فقره چک به حساب مدیرسابق تیم ملی ایران واریز شده است. به همین دلیل و برای اینکه تخلف افشین پیروانی دراین پرونده محرز شده او به مدت پنج سال از هرگونه فعالیت در فوتبال محروم خواهد بود».
کمیته اخلاق اعلام کرد که دراین پرونده مترجم سرمربی تیم ملی و مدیر رسانه‌ای این تیم نیز تخلف کردند که به دلیل ندامت و پشیمانی از کار خود با حکم توبیخ کتبی و درج در پرونده روبرو شدند.
دراین حال، حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست باشگاه پرسپولیس امروز در مصاحبه با خبرنگاران با تایید دریافت حکم کمیته اخلاق گفت:«حکم محرومیت ۵ ساله افشین پیروانی به باشگاه پرسپولیس رسیده و ما هم طبق قانون موظفیم آن را اجرا کنیم».
افشین پیروانی هفته گذشته و پیش از اعلام رسمی حکم کمیته اخلاق با تکذیب محرومیت ۵ ساله‌اش از حضور در فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «اجازه دهید مشخص شود که منظور کمیته اخلاق چه کسی بوده، اگر منظور آن‌ها من بوده باشم در این صورت پاسخگو خواهم بود».
مسئوولان اسپانسر تیم ملی، شرکت «فتاپ» چندی قبل با تکذیب تخلف افشین پیروانی در توزیع هدایای این تیم اعلام کردند که سرپرست تیم ملی در حضور آنان هدایا را میان ۵۷ عضو تیم ملی توزیع کرد و هیچ موضوع شک برانگیزی دراین باره وجود ندارد. 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*