خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » بسکتبال نوجوانان آسیا، ایران با برد مقابل چین تایپه به جمع هشت تیم برتر راه یافت/ امیر خسروجردی

بسکتبال نوجوانان آسیا، ایران با برد مقابل چین تایپه به جمع هشت تیم برتر راه یافت/ امیر خسروجردی

رقابت‌های بسکتبال نوجوانان قهرمانی آسیا با پیروزی ایران برابر چین تایپه پیگیری شد.

درادامه مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات که در شهر «فوشان»، چین برگزار می شود، چهارشنبه، در گروه سوم، تیم ملی ایران در دومین و آخرین دیدار خود به مصاف تیم قدرتمند چین تایپه رفت و در یک بازی حساس حریف خود را با نتیجه ۹۳-۸۴ از پیش رو برداشت و به عنوان تیم نخست گروه به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.
این دیدار از حساسیت بالایی برخوردار بود چون هر تیمی که به پیروزی می رسد می توانست صدرنشین گروه سوم شود. کوارتر اول با برتری حریف خاتمه یافت، اما بسکتبالیست‌های نوجوان ایرانی با هدایت خوب سرمربی صربستانی خود «نناد ترونیچ» موفق شدند به بازی برگردند و کوارتر دوم را از آن خود کنند. در کوارتر سوم، چین تایپه برتری را به نام خود ثبت کرد و کار به کوارتر چهارم و نهایی رسید که دراین زمان تیم ایران با بازی‌سازی متین آقاجان پور، ستاره میدان ابتکار عمل را به دست گرفت و برتری خود را دراین کوارتر به حریف دیکته کرد و در نهایت با نتیجه ۹۳-۸۴ به پیروزی رسید. بهترین بازیکن این دیدار کسی نبود جز متین آقاجان‌ پور که موفق به کسب ۳۹ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۳ توپ ربایی و ۳۳ پاس منجر به گل شد. بدین ترتیب تیم بسکتبال نوجوانان ایران با دو برد پیاپی برابر ماکائو و چین تایپه به مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا صعود کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*