خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » صالحی امیری: درمقابل توهین به ورزشکارانمان کوتاه نمی آییم /امیر خسروجردی

صالحی امیری: درمقابل توهین به ورزشکارانمان کوتاه نمی آییم /امیر خسروجردی

سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران گفت: از رفتار زشت کمیته بین المللی المپیک با ورزشکاران ایران در المپیک زمستانی انتقاد کرد.

پس از اینکه کمپانی کره ای «سامسونگ» اسپانسر اصلی بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ جانگ کره جنوبی از تحویل هدیه بازی های این دوره به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی خودداری کرد، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، امروز پنجشنبه، نوزدهم بهمن در مصاحبه با خبرنگاران از این رفتارمسئوولان بازی ها به شدت انتقاد کرد وگفت:«هیچ‌گاه در مقابل توهین به غرور،هویت و غیرت ملی سکوت نخواهیم کرد».
وی تصریح کرد:«از صبح امروز که از رفتار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای کمپانی سامسونگ در دهکده المپیک زمستانی مطلع شدم چند اقدام همزمان را در دستور کار خود قرار دادم.
در گام نخست وزارت خارجه، سفیر کره جنوبی در تهران را برای ادای توضیحات احضار کرد و به این رفتار مسئوولان برگزاری این بازی‌ها اعتراض کرد. درگام دوم، اعتراض رسمی خود را به کمیته بین المللی المپیک نسبت به دخالت سیاست در ورزش و مغایرت این موضوع با منشور المپیک اعلام می کنیم و درصورت عدم عذرخواهی رسمی مدیران کمپانی سامسونگ از ورزشکاران ایران به این رفتار ناشایست، اقدامات تنبیهی متناسب به این عمل کمپانی سامسونگ در ایران اجرا خواهد شد و به هیچ عنوان توهین غیرت ملی و شخصیت ورزشکاران ایرانی را تحمل نخواهیم کرد.
«کمپانی سامسونگ که اسپانسر بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ جانگ کره جنوبی است به تمام ورزشکاران شرکت کننده دراین دوره، یک دستگاه گوشی موبایل هدیه داد و از اهداء آن به ورزشکاران ایران و کره شمالی به دلیل تحریم های آمریکا علیه این دو کشور خودداری کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*