خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » استفاده از پهپاد شکارچی برای تامین امنیت بازی های المپیک زمستانی /امیر خسروجردی

استفاده از پهپاد شکارچی برای تامین امنیت بازی های المپیک زمستانی /امیر خسروجردی

کره جنوبی، میزبان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ برای بالا بردن ضریب امنیتی این بازی ها می خواهد از پهپادهای شکارچی استفاده کند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل، در مطلبی دراین باره نوشت:کره جنوبی برای تامین امنیت مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ از پهپادهایی استفاده می‌کند که پهپادهای متجاوز را شکار می‌کنند. «پهپادهایی که می‌توانند پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین را با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی و دستگیر کنند، از جمله تکنولوژی‌هایی هستند که در این رویداد مورد استفاده قرار می‌گیرند».
براساس این گزارش، پهپادهای شکارچی مجهز به فناوری تشخیص چهره به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات امنیتی پیشرفته در المپیک زمستانی کره جنوبی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
کره جنوبی همچنین یک هواپیمای بدون سرنشین تاکتیکی را اعزام خواهد کرد که بر روی جمعیت پرواز خواهد کرد و رفتار جمعیت را کنترل می‌کند. گزارش شده است که این هواپیما با دوربین با وضوح بالا و تشخیص چهره مجهز شده است.
این هواپیماهای تاکتیکی قادر خواهند بود تا اقدامات را بر روی زمین از ارتفاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ متری ثبت کنند. اگر این هواپیما یک رفتار غیر عادی را میان جمعیت تشخیص دهد، می‌تواند یک هشدار برای نیروهای مستقر در آن منطقه ارسال کند.
علاوه بر سیستم نظارتی پهپادها از فراز آسمان، واحد امنیتی ضد تروریسم که انتظار می‌رود آمادگی کامل برای بازی‌های المپیک زمستانی را داشته باشد، دارای سه وسیله نقلیه جستجوی اشعه ایکس است. این وسایل نقلیه با تکنولوژی فوق‌العاده بالا به خیابان‌ها می‌آیند و با استفاده از اشعه ایکس تلاش می‌کنند تا افراد یا سلاح‌های پنهان شده را شناسایی کنند.
دیلی میل در ادامه نوشت: کره شمالی گروهی از ورزشکاران خود را به بازی‌های امسال فرستاده است که این مسئله خود احتمال حمله از طرف کره شمالی را کاهش داده است. با این وجود، تیم امنیتی ریسک نمی‌کند. بیش از ۵۰ هزار پرسنل در سراسر بازی‌ها به کار گرفته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که بازی‌ها با امنیت کامل برگزار شوند.
تلاش‌های کره جنوبی برای برگزاری یک رویداد امن و حرفه‌ای در سایر نقاط جهان مورد توجه قرار گرفته است. دراین حال «الیزابت مک‌آلیر»، از سرویس امنیتی دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا گفت: اگر دولت ایالات متحده آمریکا این بازی‌ها را ایمن نمی‌شمرد، ما در اینجا حضور نمی‌داشتیم. دولت میزبان و مسئولان تامین امنیت کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند. دراین دوره از بازی های المپیک زمستانی، ایالات متحده آمریکا حدود ۲۰۰ ورزشکار به همراه ۱۰۰ نفر از نمایندگان امنیتی وزارت امور خارجه آمریکا به کره جنوبی فرستاده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*