خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سهراب مرادی نشان طلا گرفت و رکورد دنیا را شکست/ امیر خسروجردی

سهراب مرادی نشان طلا گرفت و رکورد دنیا را شکست/ امیر خسروجردی

سهراب مرادی، وزنه بردار تیم ملی ایران ضمن کسب سه نشان طلا، رکورد جهان را هم جابجا کرد.

در ادامه رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در آناهیم ایالت کالیفرنیای آمریکا، امروز دوشنبه، دوازدهم آذر، در پیکارهای دسته ۹۴ کیلوگرم، سهراب مرادی با مجموع ۴۱۷ کیلوگرم ضمن کسب سه نشان طلا پس از هفده سال رکورد دنیا را هم شکست و جاودانه شد.
مرادی در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی به نشان طلا رسید. این وزنه بردار در حرکت اول دو ضرب با بالا بردن وزنه ۲۲۰ کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد. وی در مرتبه دوم با انتخاب وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی به رکورد دنیا حمله کرد و با مهار این وزنه سنگین با شایستگی به مدال طلای مجموع دست یافت و رکورد وزنه برداری جهان دراین دسته را هم شکست. رکورد قبلی این دسته از سال ۲۰۰۰ دراختیار وزنه بردار لهستانی بود که توسط مرادی جابجا شد.
همچنین دراین دسته، سید ایوب موسوی دیگر وزنه بردار تیم ملی ایران با مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به دو مدال برنز دو ضرب و مجموع دست یافت.
موسوی دراین دسته در حرکت یکضرب وزنه ۱۷۱ کیلوگرم را بالای سربرد و به مقام پنجم رسید. این وزنه بردار در دوضرب ابتدا وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را مهار کرد. سپس وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی رابالای سر برد و در مرتبه سوم درمهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی ناموفق بود و به دو مدال با ارزش برنز دوضرب و مجموع دست یافت.
همچنین در رقابت های دسته ۸۵ کیلوگرم نیز کیانوش رستمی، قهرمان بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل درعین ناباوری حذف شد و تنها در حرکت یکضرب به مدال نقره رسید.
در دسته ۸۵ کیلوگرم، کیانوش رستمی که درتمرینات جمعه گذشته از ناحیه رباط پای چپ دچار آسیب دیدگی شد نتوانست با شرایطی مطلوب به مصاف حریفانش برود و ناکام ماند. رستمی درحرکت یکضرب ابتدا وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی را بالای سر برد. وی در بار دوم در مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم ناموفق بود، اما در مرتبه سوم وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را مهار کرد و نشان نقره دریافت کرد. علی میری دیگر وزنه بردار تیم ملی ایران دراین دسته در یکضرب با مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرم هفتم شد. درحرکت یکضرب این دسته، وزنه بردار شیلیایی با رکورد ۱۷۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.
کیانوش رستمی در دوضرب دو مرتبه در مهار وزنه ۲۱۲ کیلوگرم ناموفق بود. وی در بار سوم وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را هم نتوانست بالای سر ببرد و در حرکت دوضرب و مجموع حذف شد تا قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ناکام بزرگ این دوره از مسابقات وزنه برداری جهان لقب بگیرد.
علی میری در حرکت دوضرب با بلند کردن ۱۹۳ کیلوگرم و با مجموع ۳۴۸ کیلوگرم درجایگاه هفتم دسته ۸۵ کیلوگرم قرار گرفت. دراین دسته، مندز از شیلی با مجموع ۳۷۸ کیلوگرم به سه نشان طلا دست یافت. زاریچ لهستانی با رکورد ۳۵۹ کیلوگرم به دو مدال نقره دو ضرب و مجموع رسید و پیزولاتو، وزنه بردار ایتالیایی با مجموع ۳۵۸ کیلوگرم صاحب دو مدال برنز یکضرب و مجموع شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*