خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » دادکان: انتخابات فدراسیون فوتبال مهندسی شده بود/ امیر خسروجردی

دادکان: انتخابات فدراسیون فوتبال مهندسی شده بود/ امیر خسروجردی

محمد دادکان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم های مطرح باید پول زیادی پرداخت کند.

محمد دادکان که امروز چهارشنبه، ششم دی بر بخش ورزشی رادیو تهران گفتگو می کرد درباره وضعیت تیم ملی و آماده سازی این تیم برای حضور قدرتمند درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: باید به نظر کی‌روش احترام گذاشته شود. بدون رو دربایستی او کارش را بلد است. کسانی که از کی‌روش ایراد می‌گیرند بیایند و مشکلات فوتبال ایران را مطرح کنند. باید به کی‌روش‌ها احترام بگذاریم. در مقطعی که برانکو، سرمربی تیم‌ ‌ملی بود به او هم ایراد می‌گرفتند، اما من به عنوان رئیس فدراسیون از او حمایت می‌کردم و شاهد موفقیت او بودیم.
وی تصریح کرد: ما باید جلوی خواسته‌های خارج از چارچوب مسئولیت کارلوس کی‌روش را بگیریم. نه این که مقابل کارهای فنی کی‌روش بایستیم. باشگاه‌ها باید بپذیرند که جام جهانی بسیار موثرتر از لیگ ایران است و باید بازیکنان را در اختیار کی‌روش قرار دهند تا تیم‌ ‌ملی باید بتواند شرایط بهتری نسبت به چهار دوره قبل که در جام جهانی بودیم را داشته باشد.
رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درخصص مشکلات تیم ملی برای برگزاری بازی دوستانه با تیم های مطرح دنیا اظهارداشت: من خودم رئیس فدراسیون بودم. باید بپذیریم که خیلی از جوامع بین‌المللی به خاطر خیلی از مشکلات حاضر نیستند با ما بازی تدارکاتی برگزار کنند. همچنین بازی تدارکاتی به امروز نیست. تقویم بازی‌ها از دو سال قبل مشخص است. اگر امروز ایران برای دیدار تدارکاتی اقدام کند، باید نگاه کند که چه تیم‌هایی زمان خالی دارند. به همین دلیل این که به تیم‌ ‌ملی فرانسه پیشنهاد بازی تدارکاتی بدهیم مگر شدنی است؟ مردم گول این حرف‌ها را نخورند. این یک نوع شیرین کاری فوتبال است که مردم فکر کنند قبل از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی بزرگی خواهیم داشت. این که تیم‌های خارجی پول می‌خواهند یک چیز طبیعی است. اگر ما در رنکینگ فیفا پانزدهم بودیم آن زمان نه تنها پولی پرداخت نمی‌کردیم بلکه یک پولی هم دریافت می‌کردیم. رنکینگ فیفا جایگاه شما را در بازی‌های تدارکاتی مشخص می‌کند. وقتی تیمی در رنکینگ پانزدهم فیفا قرار بگیرد خود فیفا اعلام می‌کند که شما مبلغ ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار هم برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی دریافت می‌کنید که ما از کرواسی ۲۰۰ هزار دلار گرفتیم و با آنها بازی کردیم. ما در حال‌ حاضر در رتبه سی‌ام قرار داریم و به ما پولی نمی‌دهند.
محمد دادکان درادامه درباره جنجال در انتخابات هفته گذشته مجمع فدراسیون فوتبال، گفت: بحث انتخاب گزینه مورد نظر به صورت از پیش تعیین شده نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در وزارت ورزش و جوانان نیز رخ می‌دهد. همه انتخابات‌ها به صورت مهندسی شده و از قبل تعیین شده است. من اگر واقعیت را نگویم از مردم دور می‌شوم. حتی زمان خود من هم شاید اتفاق افتاده باشد. البته تلاش من این بود که این اتفاق رخ ندهد. من نه با عزیزی خادم و نه با اسلامیان آشنایی ندارم و آنها را نمی‌شناسم. اگر آنها حرفی از مهندسی انتخابات زده‌اند می‌گویم که صحت دارد.
وی در پایان درخصوص حضور افراد متمول در فوتبال ایران، خاطر نشان کرد:  حضور این افراد برای این است که در جاهای دیگر مشکلات خودشان را حل کنند. زمان من هم کسانی حضور داشتند که قصد ورود به فوتبال را داشتند. هیچ کدام از این افراد موفق نیستند. شاید تنها کسی که در این قضیه سوخت و حتی به دنبال مطرح نکردن خودشان هم نبودند، برادران شفیع زاده بودند. بقیه این افراد، باشگاه‌های‌شان منحل شد و بعدها اعلام کردند که پول‌شان به هدر رفته است. خب از اول خرج نکنید. متاسفانه بستر برای خصوصی سازی در کشور مهیا نیست. آیا کسانی که وارد ورزش می‌شوند یک ارزیابی مالی از جایی که قبلا در آنجا حضور داشته‌اند را ارائه داده‌اند؟

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*