خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » خادم: درپی کسب میزبان رقابت های جهانی کشتی هستیم /امیر خسروجردی

خادم: درپی کسب میزبان رقابت های جهانی کشتی هستیم /امیر خسروجردی

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی از برنامه های این فدراسیون برای گرفتن میزبانی رقابت های جهانی و آسیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، در حاشیه برگزاری چهارمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی باشگاه های جهان رسول خادم دراصفهان، امروز پنجشنبه، بیست و سوم آذر، رسول خادم درباره برگزاری این مسابقات گفت: جام باشگاه‌های جهان به عنوان حرکتی که ایران مبتکر آن بود طی سه سال گذشته در شهرهای مختلف ایران و هچنین سال گذشته به صورت مشارکتی کشتی آزاد در اوکراین و کشتی فرنگی در مجارستان برگزار شد و در مجموع این رقابت‌ها حرکت رو به جلویی داشته و سال به سال کیفیت آن بالا می‌رود چرا که مورد استقبال باشگاه‌های کشتی در کشورهای مختلف قرار گرفته است.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا ایران باید بیشتر بار میزبانی این رقابت‌ها را به دوش بکشد، اظهارداشت: واقعیت این است که دنیای کشتی به لحاظ منابع مالی در محدودیت قرار دارد و کشتی به دلیل آن که رشته پول سازی برای کشورهای دنیا نیست، برای برگزاری مسابقات مختلف با مشکل مواجه است. ما نیز سعی کرده‌ایم که این رقابت‌ها را به صورت مشارکتی برگزار کنیم. البته امسال نیز همانند سال گذشته شرایط برای برگزاری مشارکتی رقابت‌ها با سایر کشورها فراهم بود اما به دلیل علاقه وافر مردم ایران به کشتی تمایل داشتیم که مسابقات در داخل ایران برگزارشود.
خادم تصریح کرد: البته قرار نیست که ایران همیشه میزبان باشد کما این که در حال حاضر نیز برای میزبانی جام باشگاه‌های کشتی آزاد متقاضیانی وجود دارد که بدون مشارکت ایران مسابقات را برگزار کنند اما آن چه اهمیت دارد مشارکت ایران در جا انداختن این رقابت‌ها است تا گردش مالی بزرگی را در کشتی ایران و همچنین برای سایر تیم‌های شرکت کننده ایجاد کنیم. این فرایند باید ادامه داشته باشد و اطمینان دارم که در ادامه سهم گردش مالی مسابقات در ایران و سایر کشورها افزایش خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در خصوص میزبانی ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان گفت: پیگیر این موضوع هستیم تا با الگوی مشارکتی که توانستیم به تصویب هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی برسانیم، محدودیت‌هایی را که این اتحادیه برای برگزاری مسابقات بانوان برای‌مان گذاشته بود حل کنیم. سعی داریم جدای میزبانی از جام‌های جهانی کشتی، با تعامل خوب با سایر کشورها مسابقات قهرمانی جهان و آسیا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان را میزبانی کنیم. این موضوع به صورت جدی از سوی فدارسیون کشتی در حال پیگیری است تا در تعامل با کشورهای مشارکت کننده، عهده دار میزبانی این رقابت‌ها باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*