خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » پرسپولیس – استقلال، دوئل تماشایی برانکو و شفر درداربی 85 پایتخت/ امیر خسروجردی

پرسپولیس – استقلال، دوئل تماشایی برانکو و شفر درداربی 85 پایتخت/ امیر خسروجردی

هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار حساس پرسپولیس و استقلال به پایان خواهد رسید.


در آخرین بازی این هفته از رقابت ها، عصر پنجشنبه، چهارم آبان، تیم های پرسپولیس و استقلال، هشتاد و پنجمین داربی سنتی پایتخت را به قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهند کرد.
سرخپوشان پایتخت که در رده سوم جدول رده بندی جای دارند برای صعود به رده دوم جدول رده بندی و رساندن خود به یکقدمی پارس جنوبی جم درصدر جدول باید مقابل استقلال، رقیب سنتی و دیرینه خود پیروز شوند.
شاگردان برانکو پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا، اوایل این هفته در جام حذفی مقابل نفت به پیروزی رسیدند و با روحیه ای مضاعف خود را آماده رقابت با آبی پوشان کردند. پرسپولیس دراین بازی، فرشاد احمدزاده را به علت عمل جراحی و مهدی طارمی را به دلیل محرومیت اعمال شده از جانب فیفا در اختیار ندارد، اما برانکو، سرمربی کروات با دراختیارداشتن بقیه بازیکنانش، می تواند ترکیب دلخواه خود را برابر استقلال راهی زمین مسابقه کند. سرمربی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی می دانند با کسب سه امتیاز این مسابقه هم خود را به صدرجدول نزدیک می کنند و هم اینکه با گرفتن انتقام شکست فصل گذشته با روحیه بهتری رقابت های لیگ برتر را ادامه خواهند داد و می توانند به قهرمانی مجدد دراین دوره از مسابقات امیدوار باشند، اما درصورتی که مقابل همشهری خود نتیجه لازم را کسب نکنند روند صعودی این تیم متوقف شده و در ادامه بازی ها با مشکل مواجه خواهند شد. درآنسوی میدان، استقلال تهران که با حضور وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت مربیگری این تیم تا حدودی از بحران خارج شده و به آرامش رسیده است با پیروزی هفته گذشته برابر نساجی مازندران در جام حذفی در شرایط آرمانی به سر می برد، برای کسب سه امتیاز و پیروزی مقابل پرسپولیس گام به داربی پایتخت خواهد گذاشت. سرمربی آلمانی استقلال درصورت برد مقابل پرسپولیس از همین ابتدای حضور در این تیم، محبوب دل هواداران استقلال خواهد شد و جایگاهش روی نیمکت سرمربیگری آبی پوشان مستحکم تر می شود. نکته مهم درباره این داربی اینکه، پس از ۱۵ سال، این نخستین شهرآورد پایتخت است که دو مربی خارجی هدایت سرخابی ها را برعهده دارند و این جذابیت این مسابقه حساس را دوچندان خواهد کرد.
همچنین محسن مسلمان و وریا غفوری دو بازیکن استقلال و پرسپولیس که به علت استعمال قلیان از جانب کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محروم شده بودند با رفع این محرومیت، می توانند تیم های خود را دراین دیدار حساس همراهی کنند.
داربی تیم های سرخابی پایتخت از ۱۶ فروردین سال ۱۴۳۷ آغاز شده که دو تیم تا پیش از بازی فردا پنجشنبه تاکنون ۸۴ بار به مصاف هم رفته اند که سهم استقلال ۲۵ برد و سهم پرسپولیس نیز ۲۱ برد بوده و ۳۸ بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. همچنین صفر ایرانپاک، مهاجم سال های دور پرسپولیس با زدن ۷ گل همچنان عنوان آقای گل داربی پایتخت را دراختیار دارد. بهترین برد استقلال برابر پرسپولیس مربوط به داربی بیستم است که در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ برگزار شد و طی آن آبی پوشان ۳ به صفر پرسپولیس را مغلوب کردند و بهترین برد پرسپولیس مقابل استقلال در داربی دوازدهم است که در تاریخ ۱۶ شهریور سال ۱۳۵۲ برگزار شد که طی آن سرخپوشان حریف را خود را با نتیجه تاریخی ۶ به صفر شکست دادند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*