خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » تاج: برای ورود زنان به ورزشگاه ها تابع نظر نظام هستیم/ امیر خسروجردی

تاج: برای ورود زنان به ورزشگاه ها تابع نظر نظام هستیم/ امیر خسروجردی

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز زیرساخت های ورزشگاه های ایران آماده حضور زنان نیست گفت: ما دراین باره تابع تصمیمات نظام هستیم.

درحالی که مدتی است دررسانه های ورزشی و وبسایت ها و فضای مجازی در ایران مطالبی منتشر می شود با این عنوان که دولت ایران به دنبال راهکاری است تا زمینه حضور زنان در ورزشگاه های محل برگزاری رقابت های فوتبال محیا شود و حتی دراین زمینه، کمپین هایی با این مضمون که حق زنان برای حضور درورزشگاه ها باید محرتم شمرده شود و زنان چرا نباید در اماکن ورزشی حضور داشته باشند؟ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دراین باره به خبرگزاری ایسنا گفت: به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مخالفتی با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارم، اما این مهم نیازمند تصمیم‌گیری کلان و تدبیری ویژه‌ دارد که باید پیش از اجرایی شدن به آنها فکر شود.
وی تصریح کرد: سه‌شنبه این هفته نشستی در وزارت کشور دراین باره برگزار شد و از مسئولان کشوری، اعم از دولت، نیروی انتظامی، نهادهای نظارتی و امنیتی، وزارت ورزش و جوانان در آن حضور داشتند. در این جلسه، درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بحث و بررسی شد و جمع بندی این جلسه نیز مشکلات زیر ساختی ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بود که باید پیش از اتخاذ هر تصمیمی درباره آن تصمیم‌گیری شود.
رئیس فدراسیون فوتبال درپایان اظهارداشت: موضوع ورود بانوان و یا خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها از جمله مسائل کلان مملکتی است. هر وقت نظام و دولت درباره این موضوع به یک راهکار مشخصی رسیدند، فدراسیون فوتبال به عنوان عضوی از کادر اجرایی این موضوع، تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به انجام خواهد رساند.
چندی پیش و در زمان بلیط فروشی بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که درورزشگاه آزادی برگزارشد، سامانه بلیط فروشی این بازی اقدام به فروش بلیط به بانوان کرد و تعدادی زیادی از بانوان ایران هم اقدام به خرید بلیط کردند، اما پس از ساعتی، مسئولان این سامانه اعلام کردند که دراین باره اشتباه کرده اند و طبق دستور وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال زنان حق ورود به ورزشگاه آزادی را ندارند، ولی در زمان بازی تعداد زیادی از زنان سوریه ای به راحتی در ورزشگاه آزادی حاضر بوده و به تشویق تیم ملی کشورشان پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*