خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » الهلال – پرسپولیس، سرخپوشان آماده تاریخ سازی در آسیا/ امیر خسروجردی

الهلال – پرسپولیس، سرخپوشان آماده تاریخ سازی در آسیا/ امیر خسروجردی

نمایندگان ایران و عربستان برای صعود به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند.

دور رفت مرحله نیمه نهایی این رقابت ها فردا سه شنبه، چهارم مهر برگزار می شود که طی آن در منطقه غرب قاره کهن، تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس تهران به میزبانی نماینده عربستان در ابوظبی، پایتخت امارات به مصاف هم می روند.
پرسپولیس که هنوز درشوک محرومیت چهار ماهه مهدی طارمی، بهترین مهاجم خود و یکی از شانس های آقای گلی این فصل لیگ قهرمانان قراردارند باید بدون این گلزن به مصاف رقیب دیرینه خود بروند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ دراین بازی شرایط حساس دارند. این تیم باید به حضور بدون طارمی که توسط فیفا محروم شد، عادت کند و دراین بین سرمربی کروات پرسپولیس کار بسیار سختی برای جایگزین کردن بازیکنی به جای او دراین بازی سرنوشت ساز دارد.
سرخپوشان پایتخت علاوه بر طارمی، از کمال کامیابی نیا، هافبک دفاعی خود نیز نمی توانند استفاده کنند زیرا این بازیکن در بازی برگشت برابر الاهلی عربستان با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و از حضور در مقابل الهلال محروم است، اما درمیان اخبار بد چند روز اخیر برای پرسپولیس، بهترین خبر در آستانه بازی با الهلال برای سرمربی سرخپوشان، بازگشت سیدجلال حسینی، کاپیتان این تیم که با رهایی از بند مصدومیت می تواند تیمش را در بازی با الهلال همراهی کند و همچنین حضور مجدد احمد نورالهی که پس از نیم فصل جدایی از این تیم به علت خدمت سربازی دوباره به این تیم بازگشته و این دو بازیکن می توانند با حضور در ترکیب سرخپوشان دربازی مقابل الهلال عصای دست برانکو باشند. درسوی دیگر میدان، الهلال عربستان نیز برای راه یابی به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا نقشه های زیادی درسر دارد و رامون دیاز، سرمربی آرژانتینی که تیمش در این فصل تاکنون شکستی را متحمل نشده، این تیم را با روحیه ای خوب راهی دیدار سخت با پرسپولیس که به ال کلاسیکو آسیا معروف شده خواهد کرد. نقطه قوت این تیم حضور کارلوس ادواردوی برزیلی در خط حمله الهلال است. این بازیکن یک مهاجم سرعتی و یگ گلزن تمام عیار است که یک لحظه غفلت از او می تواند ضربه چبران ناپذیری برای پرسپولیس باشد. این بازیکن در بازی برگشت با العین امارات در مرحله قبل با به ثمررساندن سه گل، هم دراین مسابقه هت تریک کرد و هم زمینه ساز صعود آبی های عربستانی به مرحله نیمه نهایی شد.
این دو تیم در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان در یک گروه قرارداشته و در دو بازی رفت و برگشت به تساوی رسیدند.
درهر صورت برنده مصاف دیدنی و حساس فردا شب تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس تهران می تواند نیمی از راه صعود به دیدار فینال این فصل لیگ قهرمانان آسیا را طی کند و دراین میان هر تیمی از شرایط روحی بهتری برخوردار باشد می تواند سه امتیاز دیدار در ابوظبی را کسب کند.
بازی برگشت تیم های پرسپولیس تهران و الهلال عربستان ۲۴ مهر و به میزبانی سرخپوشان پایتخت در مسقط، پایتخت عمان برگزار خواهد شد و تیم پیروز دو بازی رفت و برگشت به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه خواهد یافت.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*