خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » فدراسیون فوتبال ایران پیروز مناقشه ورزشی با عربستان شد /امیر خسروجردی

فدراسیون فوتبال ایران پیروز مناقشه ورزشی با عربستان شد /امیر خسروجردی

دادگاه بین المللی ورزش رای خود را درباره اختلاف بین فدراسیون های فوتبال ایران و عربستان را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، درحالی که از یک سال گذشته باشگاه های فوتبال دو کشور ایران و عربستان به علت قطع روابط دیپلماتیک، بازی های خود در لیگ قهرمانان آسیا را در زمین کشور بی طرف برگزار می کنند، فدراسیون فوتبال ایران به علت صرف هزینه های زیاد تیم های ایرانی از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال عربستان به دادگاه بین المللی ورزش که مقر آن در لوزان سوئیس است شکایت کرد که این دادگاه سرانجام امروز پس از یک سال رای خود را دراین باره صادر کرد. براین اساس، کنفدراسیون فوتبال آسیا که حکم به بازی تیم های دو کشور در زمین کشور بی طرف داده بود باید هزینه هایی که تیم های ایرانی برای سفر به کشور محل برگزاری مسابقه کرده اند را پرداخت کند و عربستان هزینه ای دراین رابطه پرداخت نخواهد کرد.
همچنین دادگاه بین المللی ورزش رای داد که تیم های ورزشی دو کشور از سال ۲۰۱۸ باید مسابقاتشان را در زمین خودی برگزار کنند و دیگر در کشور ثالثی بازی نخواهند کرد.
دادگاه بین المللی ورزش بالاترین مرجع تصمیم گیری در ورزش دنیاست و احکام صادره این نهاد بین المللی برای تمام فدراسیون ها، اشخاص حقیقی و حقوقی در ورزش دنیا لازم الاجرا است.
عربستان سعودی پس از حمله به سفارت و کنسولگری خود در دو شهر تهران و مشهد روابط دیپلماتیک خود را با ایران به طور کامل قطع کرد و از سفر تیم های ورزشی خود به ایران نیز جلوگیری کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*