خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » علی دایی اسطوره بی بدیل فوتبال ایران است /امیر خسروجردی

علی دایی اسطوره بی بدیل فوتبال ایران است /امیر خسروجردی

رسانه انگلیسی به تمجید از علی دایی، آقای گل فوتبال ملی در جهان پرداخت.

وبسایت انگلیسی فوتبال تایمز در گزارشی تفضیلی به سابقه علی دایی، کاپیتان و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: رکورد ۱۰۹ گل زده علی دایی در بازی های ملی را هنوز کسی نتوانسته در دنیا بشکند، رکوردی که او را بالاتراز بزرگانی همچون پله، فرانتس پوشکاش، کریستیانورونالدو و مسی قرارداده است.
این سایت در ادامه گزارش خود نوشت: زندگی ورزشی اسطوره فوتبال ایران را آمار و ارقام تشکیل می‌دهد. از سال ۱۹۹۳ تا زمان بازنشستگی‌اش یعنی سال ۲۰۰۷، دایی، ۱۰۹ گل ملی به ثمر رساند و در واقع اولین بازیکنی شد که توانست تعداد گل‌هایش را در رده ملی سه رقمی کند. دایی یکی از همان نسل از بازیکنانی مثل گئورگی هاگی، هریستو استوویچکوف و دیگو مارادونا است که وقتی پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن می‌کرد قدر و قیمت آن را می‌دانست.
فوتبال تایمز افزود: علی دایی در این برهه از زمان، بازی در تیم ملی ایران را در اولویت خود قرار داد و درچهار فصل فوتبالی خود در اروپا فقط ۴۶ بازی انجام داد. در سال ۱۹۹۴ علی دایی به پرسپولیس پیوست و از آن جا بود که در واقع فوتبال علی دایی نمود پیدا کرد. او در آن سال موفق شد در ۱۸ بازی ملی ۲۲ گل به ثمر برساند و راهی تیم السد قطر شود. هشت گل از این ۲۲ گل در رقابت‌های جام ملت‌های آسیای امارات در سال ۱۹۹۶ به ثمر رسید که فقط چهار گل آن در جریان برد تاریخی ۶ بر ۲ برابر کره جنوبی ثبت شد. ایران نیمه نهایی را در ضربات پنالتی به عربستان سعودی باخت، ولی عملکرد فوق‌العاده خوب او سبب شد که در بین نامزدهای توپ طلای آسیا قرار بگیرد و بعد از خداداد عزیزی نفر دوم برترین بازیکن سال آسیا شود.
این سایت درپایان نوشت: دایی در جام جهانی ۲۰۰۶، ۳۶ ساله بود و از دوران اوجش فاصله گرفته بود. منتقدان او اعتقاد داشتند دایی دیگر نباید در ترکیب ثابت تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود، اما با این حال این بازیکن بزرگ حمایت فرانتس بکن‌باوئر را داشت که او را یکی از بهترین بازیکنان و سفرایی که بایرن در تاریخ فوتبالش داشته معرفی ک

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*