خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » بازتاب گسترده تساوی پرسپولیس و الاهلی در رسانه های دنیا/ امیر خسروجردی

بازتاب گسترده تساوی پرسپولیس و الاهلی در رسانه های دنیا/ امیر خسروجردی

رسانه های عربی و اروپایی به بررسی دیدار تیم های پرسپولیس تهران و الاهلی عربستان پرداختند.

دو تیم پرسپولیس تهران و الاهلی عربستان شب گذشته در دوررفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط عمان به مصاف هم رفتند. دراین دیدار، ابتدا الاهلی دو به صفر از پرپسولیس پیش افتاد، اما پرسپولیس با تعویض های طلایی برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات خود به بازی بازگشت و با زدن دوگل، بازی باخته را به تساوی کشاند. پس از پایان بازی، رسانه های عربی و اروپایی به تحلیل این مسابقه حساس پرداختند که اکثر آنها به شدت ازعملکرد سرمربی الاهلی انتقاد کردند.
روزنامه عربستانی الریاضه با انتقاد از تاکتیک های ربروف، سرمربی اوکراینی الاهلی نوشت: ربروف اصلا تعویض های خوبی دراین بازی انجام نداد و الاهلی دردقایق پایانی نابود شد.
اسپورت، دیگر روزنامه عربستانی درباره این دیدار گزارش داد: الاهلی می توانست با نتیجه‌ پر گل تیم فوتبال پرسپولیس را شکست، اما در نهایت با تساوی متوقف شد و قدر موقعیت های خود را ندانست. الان با این نتیجه دیدار برگشت سخت خواهد بود.
روزنامه الشرق با اعلام اینکه ربروف الاهلی را نابود کرد، نوشت: الاهلی قدر پیروزی ارزشمندی را که در دسترس داشت ندانست و با تساوی متوقف شد. بازیکنان الاهلی در دقایق پایانی از لحاظ بدنی کم آوردند. تعویض های ربروف ناامید کننده بود و باعث شد تا روند بازی تغییر کند.
خبرگزاری رویترز نیز در بررسی بازی پرسپولیس و الاهلی اعلام کرد: الاهلی پیروزی برابر تیم فوتبال پرسپولیس را با تساوی عوض کرد. نماینده عربستان قدر برتری برابر حریف ایران را ندانست و تساوی ناامید کننده‌ای را به دست آورد.
خبرگزاری آلمان هم در مطلبی با بیان اینکه تیم عربستانی قدر پیروزی مقابل نماینده ایران را ندانست، تصریح کرد: بازیکنان الاهلی سردرگم بودند و در دام پرسپولیس گرفتارشدند، اما با توجه به اینکه در بازی چهارشنبه شب پرسپولیس میزبان بود شانس صعود الاهلی در بازی برگشت بیشتر است و خبرگزاری فرانسه نیز در مطلبی نوشت:تیم الاهلی می توانست دراین بازی گل سوم را به ثمربرساند، اما حسین المقهوری قدر فرصت بسیار خوبی را که به دست آورد ندانست تا الاهلی بازی ۲ صفر برده را با تساوی ناامیدکننده ۲-۲ عوض کند.
بازی برگشت دو تیم الاهلی و پرسپولیس ۲۱ شهریور به میزبانی نماینده عربستان درابوظبی، پایتخت امارات برگزار می شود و تیم پیروز در مجموع دو بازی رفت و برگشت به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*