خانه » هنر و ادبیات » «اکتشافات ابن سینا» برای کودکان/مینا استرآبادی

«اکتشافات ابن سینا» برای کودکان/مینا استرآبادی

5080

ماریا پوپوا، نویسنده‌ی بلغاری تبار مقیم آمریکا در وبلاگ مشهورش “BrainPickings” و به مناسبت روز جهانی کتاب کودک، کتابی تصویری از زندگی ابن سینا، طبیب سرشناس ایرانی، را معرفی کرده‌است. او دلیل علاقه‌اش به کتاب‌های اینچنینی را در اهمیت پاسداشت شخصیتهای اینچنینی عنوان کرده‌است. شخصیت‌هایی که به لحاظ تاریخی تاثیرگذار و الهام‌بخش‌اند.

این کتاب را فاطمه شرف‌الدین، نویسنده‌ی لبنانی با عنوان «اکتشافات ابن سینا» نوشته و تصویرگری آن را انطلاق محمدعلی، نقاش عراقی ساکن ایران برعهده داشته‌است.

5081

«یک تجلیل عمومی از حس کنجکاوی و پشتکار بی‌امان برای آموختن» این خصایصی‌ست که پوپوا برای این کتاب بر می‌شمرد. کتابی که در آن دو زن از اهالی خاورمیانه، قصه‌گوی زندگی یکی از دانشمندان پیشرو در «عصر طلایی اسلام» شده‌‌اند.
میزان دلپذیری این کتاب با افزوده‌شدن تصاویر گوناگون به پس‌زمینه‌های یکسان دوچندان شده‌است. کتابی که در آن واحد هم علمی‌-تاریخی‌ست و هم یک کتاب معاصر کودک.

5082

نقاشی‌های خیره‌کننده‌ی این کتاب ادای دینی‌ست به نقاشی‌های نسخ خطی کتابهای کهن اسلامی و نثر غنایی اول شخصی که نویسنده برای روایت زندگی‌نامه‌ی ابن سینا به کار گرفته‌است، شارح کودکی او به عنوان یک تشنه‌ی خواندن و آموختن و همینطور راوی اکتشافات علمی و پزشکی‌ اوست در طول حیاتش.

5083

5086

5087

5088

5090

5091

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*