خانه » هنر و ادبیات » تهیه کننده شهرزاد در بازداشت / بهارک عرفان

تهیه کننده شهرزاد در بازداشت / بهارک عرفان

طی روزهای گذشته، رسانه‌های داخلی ایران، از بازداشت سید محمد امامی، سرمایه‌دار و تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی و مجموعه ویدیویی و بسیار پرمخاطب و پرهزینه «شهرزاد» خبر دادند و گمانه‌زنی ها علت بازداشت او را ارتشا و اختلاس دانسته‌اند.

این خبر که نخست از سوی نشریه «سینماورزان» منتشر شده بود، از سوی چند رسانه‌ی نزدیک به دولت بازنشر شد و به دنبال آن خبرگزاری ایسنا، ضمن تایید این خبر، از حضور امامی در پرونده فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان پرده برداشت.

خبر بازداشت امامی در حالی منتشر می‌شود که همزمان خبرگزاری‌ها هم ازآغاز فیلمبرداری فصل دوم سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی خبر داده‌اند، بنا به گزارش این رسانه‌ها سید محمد امامی برخلاف روال معمول، پشت صحنه فیلمبرداری از فصل دوم شهرزاد حضور نداشته است.

60

خبر بازداشت سید محمد امامی که به واسطه فعالیت چشمگیرش در سینما و شبکه نمایش خانگی این روزها اسم و رسمی در میان تهیه کنندگان برای خود به هم زده است از سوی رسانه های عمدتا منتسب به جریان اعتدال از جمله «عصر تعادل» و «رسانه امید» تائید و علت آن دخالت در فساد مالی صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان شده است.

اختلاس بزرگ در صندوق ذخیره فرهنگیان را نخستین بار ۸ شهریور سال جاری برخی رسانه‌های اصول‌گرا و نزدیک به سپاه پاسداران از زبان امیر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند. امیر خجسته آن زمان گفته‌بود، عده‌ای بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی قرار دارند و همچنین وعده داد که مجلس «قدرتمندانه» این پرونده را پیگیری می‌کند.

صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه کارمندان وزارت آموزش و پرورش تأسیس شده و یک میلیون عضو دارد.

گفتنی‌ست بابک زنجانی نیز با شرکت «سورینت فیلم» در دولت محمود احمدی‌نژاد چند فیلم سینمایی، از جمله فیلم‌های «نقش نگار» و «سیزده» و «هیچ‌کجا هیچ‌کس» تهیه کرده بود. این‌ دومین بار است که یک سرمایه‌دار که بخشی از سرمایه‌اش را به تولیدات سینمایی اختصاص داده، بازداشت می‌شود.

در همین زمینه خبرگزاری بانی فیلم، از عدم پاسخگویی عوامل تولید سریال «شهرزاد» در این باره نوشته‌ و شبهه‌ای را در خصوص تاثیر بازداشت محمد امامی در روند تهیه این سریال مطرح کرده‌ و نوشته‌است: « باید دید عدم حضور این روزهای او به روند آثار در حال تولید لطمه ای وارد خواهد کرد یا خیر؟!»

امامی در ماه های اخیر در سینما و به عنوان سرمایه گذار در پروژه های مختلفی چون «تابو» (خسرو معصومی)، «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «خوب، بد، جلف» (پیمان قاسم خانی) و «کاناپه» (کیانوش عیاری) حضور یافته و فعالیت می کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*