خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی سه شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی سه شنبه با امیر خسروجردی

سرنوشت پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا به کویت گره خورد، ۱۰ آذر، روز سرنوشت سرخابی های پایتخت

2054

خبرگزاری تسنیم دراین باره گزارش داد:کمیته مسابقات لیگ قهرمانان که در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد، روز ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) تشکیل جلسه می‌دهد و تعداد سهمیه کشورها در این دوره از بازی‌ها را مشخص خواهد کرد.
به گزارش تسنیم، حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده با یک معمای بزرگ مواجه شده است. ۴ نماینده فوتبال ایران باید در این مسابقات حضور داشته باشند؛ استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر، ذوب آهن اصفهان قهرمان جام حذفی، پرسپولیس نایب قهرمان و استقلال تیم سوم لیگ برتر، ۴ نماینده ایران هستند اما سهمیه دقیق کشورمان در لیگ قهرمانان این فصل هنوز مشخص نشده است.
تا فصل قبل، ایران صاحب ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف بود اما جلسه پیش‌روی کمیته مسابقات، تکلیف تیم‌های ایران در دو دوره جدید یعنی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را مشخص می‌کند. طریقه محاسبه سهمیه نیز به عملکرد باشگاه‌ها و تیم‌های ملی در ۴ سال گذشته برمی‌گردد.
با توجه به شرایطی که وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد سهمیه ایران از سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف، به دو سهمیه مستقیم و دو سهمیه پلی‌آف کاهش پیدا می‌کند که در این صورت، استقلال خوزستان و ذوب آهن به عنوان قهرمانان ایران راهی مرحله گروهی می‌شوند اما پرسپولیس و استقلال باید به پلی‌آف بروند.
دراین حال، فوتبال کویت از سوی فیفا تعلیق شده و اگر تعلیق این کشور تا ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر)‌ که جلسه کمیته مسابقات لیگ قهرمانان است، باقی بماند، به صورت قطعی تنها سهمیه کشور کویت برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان از بین می‌رود و در این شرایط، ایران حائز سهمیه کویت خواهد شد و می‌تواند با خوش‌شانسی، سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف را حفظ کند. این اتفاق فصل گذشته برای لیگ چین رخ داد و آنها با همین قانون، سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف را داشتند اما در غیر این صورت، شرایط برای کشورمان بسیار سخت خواهد شد.

تیمور غیاثی:سجادی از پشت به من خنجر زد، با واسطه برگشتم.

عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی گفت: اعتراض‌های من بعد از انتخاب کیهانی به عنوان رییس فدراسیون به دلیل رفتار آقای سجادی بود که از پشت به من خنجر زد.
تیمور غیاثی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران – ایسنا،‌ درخصوص حضورش به عنوان یکی از اعضای سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی، گفت: حدود یک سال من از دوومیدانی دور بودم و با واسطه‌گری دوستان در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و همچنین دیگر بزرگان ورزش به این رشته برگشتم. بزرگان ورزش به من گفتند دوومیدانی را تنها نگذار تا بتوانیم شرایط خوبی برای بازی‌های آسیایی داشته باشیم. به من گفتند که سال‌های طولانی است که در دوومیدانی حضور داری و حالا هم به کارت ادامه بده. اما من به آنها گفتم که بابت اتفاقات گذشته دلم شکسته است.
وی درباره اعتراضاتش بعد از انتخاب مجید کیهانی به عنوان رییس فدراسیون و ادعای تقلب و مهندسی شدن این انتخابات، گفت‌: در آن زمان آقای سجادی از پشت به من خنجر زد، در زمانی که من تیم را به مسابقات جهانی پکن برده بودم، بعد از پانزده سال زحمت، اسم من و همچنین احسان حدادی از لیست رای دهندگان مجمع خارج کردند و من به همین دلیل کمی ناراحت بودم و به این موضوع اعتراض کردم. بعد از ۵۰ سال زحمت در دوومیدانی آن هم بدون چشم داشتی با من چنین برخوردی شد.
غیاثی در ادامه مدعی شد: تمام اعتراض‌های من به خاطر آقای سجادی بود. من گفتم شما انتخابات را مهندسی می‌کنید تا ما حذف شویم. او اصلا قهرمانان را دوست ندارد و با دوومیدانی کاران نیز خوب نیست، چرا که من با او کار کرده‌ام و از این موضوع مطلع هستم. من فکر می‌کردم که می‌خواهند شخصی که آگاهی لازم را ندارد به عنوان نفر دوم روی صندلی ریاست دوومیدانی بگذارند و خودشان کارهایشان را انجام بدهند.

خشم هواداران یونایتد از خوشحالی زلاتان پس از شکست سنگین مقابل چلسی

ایسنا دراین باره به نقل از دیلی میل نوشت:هواداران منچستریونایتد از زلاتان ایبراهیموویچ به دلیل خوش و بش و خندیدن با ادن هازارد بعد از شکست سنگین تیمشان انتقاد کردند.
بعد از پایان این دیدار، زلاتان ایبراهیموویچ که با ادن هازارد، ستاره چلسی رفاقت دارد، جلوی دوربین های تلویزیونی و لنز عکاسان شروع به خندیدن و خوش و بش با این بازیکن کرد تا موجب ناراحت شدن هواداران تیمش بشود.

جایزه پسر طلایی فوتبال اروپا به رناتو سانچز پرتغالی رسید.

تسنیم دراین باره نوشت:رناتو سانچس بازیکن ۱۹ پرتغالی و باشگاه بایرن مونیخ آلمان، با پشت سر گذاشتن رقبایی همچون مارکوس رشفورد، کینگسلی کومان و جان‌لوئیجی دوناروما در مراسمی در مونت‌کارلوی فرانسه، جایزه «پسر طلایی» اروپا را دریافت کرد. این جایزه توسط توسط روزنامه ایتالیایی «توتو اسپورت» و بر اساس آرای ۳۰ روزنامه‌نگار معتبر از سرتاسر اروپا اهدا شد.
«توتو اسپورت» پیش از این طبق روال هر ساله خود، در ابتدا اسامی ۴۰ بازیکنی را که کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال اروپا (جایزه پسر طلایی) بودند را اعلام کرده بود
این چهاردهمین دوره‌ای است که «توتو اسپورت» اقدام به انتخاب پسر طلایی اروپا می‌کند. پیش از این بازیکنانی نظیر لیونل مسی، سرخیو آگوئرو، وین رونی، ماریو گوتسه، پل پوگبا و آنتونی مارسیال موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

جردن باروس:دوباره قهرمان جهان خواهم شد.

جردن باروس، قهرمان جهان و المپیک کشتی آزاد آمریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم، در حالی‌که خبر از کناره‌گیری‌اش از کشتی به گوش می‌رسید از بازگشت خود به میادین کشتی و کسب دوباره عنوان قهرمانی خبر داد.
قهرمان بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن در مورد شکست خود در المپیک ۲۰۱۶ برزیل گفت: امسال المپیک من بود و باید به مدال طلا و موفقیتی بزرگ می‌رسیدم.
دارنده سه مدال طلای جهان افزود: وقتی که شکست خوردم، طیف گسترده‌ای از احساسات بر من حاکم شد؛ ابتدا پس از شکست انگار یک تن آجر بر سرم فرود آمد و پس از آن نیز خجالت و شرم و پس از آن نیز احساس سردرگمی، خشم و انکار به من دست داد و در آن زمان فقط به دنبال دیده نشدن هستید.
باروس در پایان خاطرنشان کرد: زمانی‌که شما پیروز می‌شوید خوشحالید و همه چیز برای شما فراهم است. در حال حاضر در موقعیتی قرار دارم که می‌توانم از شکست پلی برای موفقیت بسازم و گاهی اوقات زندگی توپ را در زمین شما می‌اندازد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*