خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی پنج شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی پنج شنبه با امیر خسروجردی

محمود گودرزی از وزارت ورزش خداحافظی کرد، استعفای وزیر پس از دیدار با روحانی

974

خبرگزاری مهر دراین باره نوشت:محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه پس از دیدار با آقای حسن روحانی، رئیس جمهور از سمت خود استعفا داد و از این وزارتخانه رفت.
به نوشته مهر، وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در شرایطی روزهای پرالتهابی را در مدت حضورش در راس یکی از پرخبرترین وزارتخانه ها سپری کرد که به نظر می رسد به پایان خط رسیده و بزودی صندلی وزارت را به یک سرپرست تحویل خواهد داد.
پس از آن که مجلس شورای اسلامی به مسعود سلطانی فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد، حسن روحانی روز ۱۹ آبان ۱۳۹۲ محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
محمود گودرزی که به عنوان یک چهره ورزشی و دانشگاهی گام در وزارتخانه ورزش و جوانان گذاشت، هیچگاه نتوانست اعتماد جامعه ورزشی را به طور کامل به خود جلب کند و وزارتخانه تحت مدیریت او بارها دچار تنش شد و کار را تا جایی پیش برد که هر ماه خبر جدیدی در مورد برکناری وی منتشر می شد و این تهدید در طول این سه سال و چند ماه از او جدا نشده بود.
با این حال یک مقام آگاه در دولت به خبرنگار مهر تاکید کرد که استعفای وزیر ورزش و جوانان پس از نشستی که با حسن روحانی داشته انجام شده است و او با وزارت ورزش خداحافظی خواهد کرد.

پس از مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه بردار روس، مدال برنز رستمی در المپیک لندن به نقره تبدیل شد.

به گزارش ایلنا، کمیته بین‌المللی المپیک سه شنبه شب اعلام کرد:مدال نقره‌ای را که آپتی آئوخادوف روسی در مسابقات وزنه‌برداری دسته ۸۵ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به دست آورده بود را به علت مثبت اعلام شدن تست دوپینگش پس از بررسی‌های مجدد نمونه‌های موجود، پس گرفته است. این وزنه‌بردار ۲۳ ساله که در المپیک لندن به عنوان دومی رسید، در تست مجدد نمونه‌های موجود، مشخص شد که از مواد ممنوعه استفاده کرده است.
به نوشته ایلنا، به این ترتیب کیانوش رستمی، وزنه‌بردار ایران که در مسابقات وزنه‌بردای دسته ۸۵ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ به مدال برنز رسید، حالا می‌تواند مدال برنزش به رنگ نقره‌ای ارتقا پیدا کند. همچنین تارک عبدالعظیم مصری هم که در آن رقابت‌ها به عنوان چهارمی رسید، می‌تواند به مدال برنز برسد.

واکنش علی حسینی به حضور در رقابت های وزنه برداری جهان در سال ۲۰۱۷

سعید علی حسینی وزنه بردار فوق سنگین در گفت و گو با ایسنا درباره به تعویق افتادن مسابقات جهانی وزنه‌برداری۲۰۱۷ و فراهم شدن شرایط برای حضور او در این رقابت‌ها بیان کرد: تغییر زمان مسابقات جهانی۲۰۱۷ خبر خیلی خوبی برای من بود، البته زمانی که متوجه شدم محرومیتم زودتر از موعد به پایان می‌رسد حسم به من می‌گفت مسابقات جهانی نیز به تعویق می‌افتد و می‌توانم به این رقابت‌ها برسم. اما اکنون این مسئله خیلی مهم است که بتوانم تا آن زمان به آمادگی ۱۰۰درصد برسم و به مسابقات بروم . از طرفی این طور هم نیست که به مسابقات بروم و بتوانم راحت مدال بگیرم بلکه کار خیلی سخت است.
وی افزود:من تا آبان سال آینده محروم هستم و باید زیر نظر فدراسیون هم باشم و حالا باید دید چه زمانی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوم و این مهم است. البته من تمریناتم را به طور منظم انجام می‌دهم تا به آمادگی که مدنظر خودم و مربی هست، برسم.
علی حسینی در پاسخ به این پرسش که به تعویق افتادن مسابقات جهانی چقدر انگیزه او را بیشتر کرده است، تاکید کرد: زمانی که متوجه شدم محرومیتم زودتر از موعد به پایان می‌رسد انگیزه زیادی پیدا کردم. این اتفاق هم مسلماً تاثیر دارد و خوشحالم که حتی یک سال زودتر از چیزی که فکر می‌کردم، می‌توانم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنم.

لیپی سرمربی تیم ملی فوتبال چین شد.

سرمربی نامدار ایتالیایی با تیم‌ ‌ملی چین به توافق رسید تا جانشین ژائو هانگبو در تیم ملی چین شود.
ایسنا دراین باره به نقل از‌‌‌‌ روزنامه‌ چاینا دیلی چین نوشت:مارچلو لیپی، سرمربی ایتالیایی که در سال ۲۰۰۶ قهرمانی در جام جهانی با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا را تجربه کرد، بعد از حضور در چند باشگاه چینی و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با گوانگجو مدتی است که بدون تیم است.
این گزارش می افزاید، تیم‌ ‌ملی چین که نتایج ضعیفی در انتخابی جام جهانی را کسب کرده است برای این که حداقل بتواند به پلی‌آف جام جهانی برسد، بعد از شکست برابر ازبکستان ، ژائو هانگبو را از سمت خود کنار گذاشت.
مسئولان فدراسیون فوتبال چین که به دنبال جذب یک مربی نامدار بودند، مذاکرات موفقیت آمیزی را با مارچلو لیپی داشتند و با این مربی برای نشستن روی نیمکت چین به توافق دست یافتند. البته هنوز امضای قرارداد لیپی با سران فوتبال چین باقی‌ مانده است که قرار است به زودی انجام شود تا این مربی برای بازی با قطر روی نیمکت اژدهای زرد بنشیند.
بدین ترتیب مارچلو لیپی با تیم ملی چین در بازی برگشت با تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هشتم فروردین ۹۶ به تهران سفر خواهد کرد.

زین الدین زیدان:رئال همیشه انتظار بیشتری از رونالدو دارد.

زین الدین زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید پس از برد ۵-۱ این تیم مقابل لژیا ورشو لهستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا گفت: نکته مهم بازی
امروز خلق موقعیت ها و به ثمر رساندن گلهای بیشتر بود اما گاهی بالانس تیم در مرکز زمین خوب نبود. امروز تصمیم گرفتیم که هجومی بازی کنیم در نتیجه ریسک بیشتری کردیم.
رونالدو در این دیدار دو پاس گل داد و نه ضربه به سمت دروازه حریف زد که فقط دوتای آنها درون چارچوب بود، اما موفق به گلزنی نشد.
سرمربی رئال درباره رونالدو گفت:بعد از بازی چیز خاصی به «کریستیانو» نگفتم. همه می خواهند که «رونالدو» در هر بازی سه، چهار یا پنج گل بزند اما او امروز دوبار پاس گل داد. من زمانیکه او پاس گل می دهد را نیز دوست دارم. درست است که ما از «کریستیانو» انتظار بیشتری داریم و خودش این قضیه را می داند. او شنبه گذشته گلزنی کرد و امیدوارم در بازی بعدی نیز گلزنی کند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*