خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی چهارشنبه با امیر خسروجردی

با دیپلماسی قطری ها انتخابات نمایندگان آسیا در شورای فیفا لغو شد.

خبرگزاری ایسنا دراین باره گزارش داد:صبح سه شنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور انتخاب نمایندگان این قاره در شورای فیفا تشکیل جلسه داد، اما با اعتراض ۴۲ نماینده فدراسیون عضو از ۴۴ نماینده حاضر در این کنگره، انتخابات اعضای آسیایی شورای فیفا از دستور جلسه خارج شد.
ایسنا افزود:برای انتخابات فیفا، علی کفاشیان، نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران هم نامزد بود و با توجه به انتخاب دو نفر از میان سه نماینده، کفاشیان از شانس بالایی برای عضویت در فیفا برخوردار بود، اما با اتفاقات امروز همه چیز به آینده و اما و اگر موکول شد. اتفاقاتی که با بازگشت احتمالی رقیب قطری به جمع کاندیداها شانس کفاشیان برای عضویت در فیفا نیز حتما به حداقل خواهد رسید.
نکته قابل توجه در این موضوع لابی سنگین قطری‌هاست که نباید نادیده گرفت. فیفا اخیرا سعود المهندی، نایب رییس فدراسیون فوتبال قطر را پس از تحقیق درباره فساد در فوتبال از فهرست نامزدها حذف کرد، اما المهندی که به شدت به این اتفاق اعتراض داشت در نهایت امروز قدرتش را در حضور جیانی اینفانتینو به رخ فیفا کشید و مانع از برگزاری انتخاباتی شد که اعراب در آن کاندیدا نداشتند، آن هم با ۴۲ رای
این اتفاق در حالی برای چندمین بار در قاره آسیا رخ می‌دهد که در سال‌های گذشته عملا کشورهای عربی حرف نخست را درباره تصمیمات فوتبالی این قاره زده‌اند و کشوری مانند ایران به عنوان تیم نخست فوتبال آسیا کمترین نقش را در دیپلماسی فوتبالی قاره کهن داشته است. سوال این است که چرا؟
جالب‌تر اینکه علی کفاشیان، مهدی تاج و علیرضا اسدی نیز پس رای منفی اعضای کنگره، آن‌ها هم به برگزاری انتخابات شورای فیفا نه گفتند.

2777

بهادر مولایی:من واقعیت ها را گفتم، اما تعلیق شدم.

ایسنا دراین باره گزارش داد:بهادر مولایی وزنه بردار تیم ملی ایران در مورد حکم کمیته انضباطی فدراسیون وزنه‌برداری مبنی بر اینکه تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم است، گفت: من واقعیت‌ها را گفتم، اما انگار به آنها برخورده و من را تعلیق کردند؛ در حالی که هیچ دعوا و توهین و بی‌احترامی نکردم.
وی افزود:سرمربی تیم ملی عنوان کرد که من در حد المپیک نبودم و در تمرینات هم کم می‌آوردم؛ بنابراین من نیز جواب دادم، اما به فدراسیون، سرمربی یا افراد دیگر بی‌احترامی نکردم.
مولایی همچنین گفت: علی مرادی قبل از المپیک من را تعلیق کرد. او زمانی که رییس فدراسیون شد، گفت که از ورزشکاران حمایت می‌کند؛ اما از من بعد از خط خوردن از تیم ملی و تصادفی که داشتم، هیچ حمایتی نکرد.

بحران جدی در اردوی سه شیرها، آلاردایس در آستانه اخراج

ایسنا به نقل از تلگراف نوشت:سم آلاردایس که دو ماه پیش به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس انتخاب شد، اکنون با بحران بزرگی روبرو شده است که می‌تواند منجر به برکناری او شود. انتشار تصاویر ویدیوهایی از اتفاقات پشت پرده نقل‌ و انتقالات در فوتبال انگلیس ممکن است به قیمت اخراج این مربی از تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس تمام شود.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال انگلیس در دو جلسه‌ای که با این افراد داشته است، درباره امتیاز مالکیت بازیکن و مدیر برنامه‌ها با این افراد صحبت کرده و اطلاعات محرمانه ای را در اختیار آنها قرار داده است. الردایس در این جلسه همچنین انتقادات تندی علیه روی هاجسون، سرمربی پیشین انگلیس، تصمیم اتحادیه برای بازسازی ورزشگاه ومبلی و نحوه دعوت بازیکنان به تیم‌ ‌ملی انگلیس داشته است.
دراین حال، اتحادیه فوتبال انگلیس در واکنش به این اتفاق از نشریه تلگراف درخواست کرده است تا تمامی مدارک و شواهد را در اختیار آنها قرار بدهد تا تحقیقات‌شان را درباره گفته‌های آلاردایس آغاز کنند.

مورینیو خواهان تمدید قرارداد ماتا شد.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی منچستر یونایتد قصد دارد قرارداد خوان ماتا هافبک اسپانیایی خود را تمدید کند، این درحالی است که این دو پیش از رابطه سردی با یکدیگر داشتند.
دراین حال، عملکرد خوب ماتا در زمان‌های محدودی که مورینیو به او بازی داده باعث شده تا حال این مربی به فکر تمدید قرارداد ستاره اسپانیایی یونایتد باشد.دو سال از قرارداد ماتا با شیاطین سرخ باقی مانده و انتظار می‌رود ۳ سال دیگر به این مدت اضافه شود. همچنین جسی لینگارد و مارکوس راشفورد نیز در فهرست تمدیدی‌های مورینیو قرار دارند و مذاکرات با آنها نیز به زودی شروع خواهد شد.

رای اعتماد آبراموویچ به کونته

خبرگزاری تسنیم دراین باره گزارش داد:تیم فوتبال چلسی انگلیس در دو هفته اخیر لیگ برتر مقابل دو تیم مدعی لیورپول و آرسنال شکست خورد همین مسئله باعث شد تا انتقاداتی علیه آنتونیو کونته مطرح شود و حتی برخی شایعه احتمال اخراج این مربی را اعلام کردند.
روزنامه تایمز انگلیس دراین خصوص نوشت:رومن آبراموویچ در جریان ملاقاتی که با آنتونیوکونته سرمربی ایتالیایی تیمش به هنگام صرف ناهار داشت، به او این اطمینان را داد که از وی حمایت خواهد کرد. مالک روسی باشگاه چلسی که در ۱۳ سال اخیر ۱۱ مربی عوض کرده، قصد دارد زمان بیشتری به این مربی ایتالیایی بدهد تا اوضاع را به سود چلسی تغییر دهد.
تیم چلسی هفته هفتم لیگ برتر میهمان هال‌سیتی است و در صورت شکست در آن بازی شرایط برای کونته دشوارتر خواهد شد. آبی‌پوشان در حال حاضر با ۱۰ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر هستند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*