خانه » هنر و ادبیات » ‌آواز شورشی قدغن! /مینا استرآبادی

‌آواز شورشی قدغن! /مینا استرآبادی

2401

«من می‌دانم چرا این شورشی آواز می‌خواند»، عنوان مجموعه‌ عکسی‌ست از نیوشا توکلیان، فوتوژورنالیست پرکار و جوان ایرانی. این مجموعه، منتخبی‌ست از برجسته‌ترین آثار پیشین این عکاس که از سری‌عکسهای او با نامهای «نگاه کن»، «گوش بده» و « صفحات سفید آلبوم عکس یک ایرانی» برگزیده شده‌اند. عکسهایی که در حقیقت ویترینی از رخدادهای حقیقی ایران و تراژدی‌های سراسر دنیای امروز اند ، روشنگر و در عین حال تکان دهنده.
این آثار برگزیده بنا بود در نمایشگاهی که از ۹ ژوئیه در سنگاپور آغاز می‌شود به نمایش در آید. اما آژانس توسعه رسانه سنگاپور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که به نمایش ۱۵ عکسی که شبه نظامیان پ ی د اختصاص دارد، اجازه‌ی نمایش داده نخواهد شد . این مقام مسول همچنین این عکسها را مصداق اقدام علیه «نظم عمومی» و «امنیت ملی» خوانده‌ است. اشاره‌ی این آژانس به عکسهایی‌ست که در آنها زنان کرد در لباس‌های نظامی و سلاح بردوش ، به چشم می خورند.
در این بیانیه قید شده که این عکسها متعلق به «اعضای سازمان تروریستی‌ست که مرتکب خشونت و عملیاتهای انتحاری می شوند» و تاکید شده‌است که سنگاپور به رفتار قاطع علیه افراط گرایی ادامه داده و اجازه نمایش عکسهایی که تهدیدی برای امنیت عمومی و ثبات در کشور است را نخواهد داد.»
گفتنی‌ست این نمایشگاه در چارچوب جشنواره هنری بین المللی سنگاپور برگزار می‌شود و نمایشگاه‌های هنری در سنگاپور، کنسرتها و نمایشها، باید از سوی مسئولان دولتی، تایید شوند.
گفته می‌شود برخی سوژه‌های عکس‌های این عکاس ایرانی این شورشیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق»‌اند که از حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کاکا، منشعب شده‌اند. این حزب در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است.شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه علیه نیروهای گروه «حکومت اسلامی» یا داعش می‌جنگند.
اونگ کنگ سن، دیبر نمایشگاه، گفته که تصاویر ممنوعه به صورت «تصاویر تیره شده» به نمایش درخواهد آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*