خانه » هنر و ادبیات » بازیگران صدا و سیما در شبکه‌های ماهواره‌ای / مینا استرابادی

بازیگران صدا و سیما در شبکه‌های ماهواره‌ای / مینا استرابادی

jpvjha2mp7ryfh1301zv1روند خروج بازیگران تلویزیون و سینمای ایران از کشور همچنان ادامه دارد. قضیه از چند ماه پیش شروع شد، زمانی که انتشار عکسهای بی حجاب‌ صدف طاهریان و چکامه چمن‌ماه در شبکه‌های اجتماعی جنجال‌برانگیز شد و شائبه‌ی پیوستن این بازیگران به شبکه‌های ماهواره‌ای نقل محافل عمومی شد. پس از آن هم خروج رابعه اسکویی و مانی کسراییان به این حرف و حدیث ها دامن زد.

در همین حال برخی گزارشها حاکی از آن بود که بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای از بازیگران ایرانی برای نقش‌آفرینی در تولیدات فرهنگی هنری‌شان دعوت کرده‌اند. تا آنجا که محمد مسلمی، کارگردان برنامه‌ی پرحاشیه‌ی «فیتیله» در گفت و گویی به موضوع پیشنهادات کاری‌شان از شبکه‌های مستقر در خارج از کشور اشاره کرد.

102

این رویه اما با واکنش علی اصغر پورمحمدی، معاون سیما مواجه شد، او در این باره ضمن پذیرفتن استیصال مالی صدا و سیما گفت: «تردیدی نیست که ما در حال حاضر با بحران گسترده‌ای در تلویزیون مواجه هستیم و کم کاری وجود دارد و باید عده‌ی زیادی جمع شوند و این مشکل را برطرف کنند. اما اگر بازیگر یا هر فرد دیگری با این شبکه‌ها همکاری کند ما دیگر از همکاری با او معذور می‌شویم، بالاخره مشکل مالی سازمان صدا‌و ‌سیما هم حل می‌شود و وضعیت اینگونه نمی‌ماند.»

1023
از سوی دیگر سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در بیست‌و‌یکمین نشست مطبوعاتی‌اش با خبرنگاران درباره موضع ارشاد در قبال همکاری هنرمندان با شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای هشدار داد:«هرگونه همکاری، ‌تماس، مصاحبه و ارسال آگهی به شبکه‌های ماهواره‌ای چه رادیو و چه تلویزیون، به ویژه شبکه‌های معاند، ممنوع و تخلف است و هنرمندان باید مراقبت کنند که بی‌جهت آب به آسیاب دشمن نریزند؛ چراکه تخلف محسوب می‌شود، حال این تخلف چه در تبلیغات هنری، صنعتی و سایر بخش‌ها باشد، در هر صورت ممنوع است»
پخش آنونس یک سریال تلویزیونی از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای گواه همکاری چکامه چمن‌ماه و مانی کسراییان با این رسانه‌هاست.
گفتنی‌ست از حدود سه ماه پیش و زمانی که عکسهای بی‌حجاب چکامه چمن‌ماه در اینستاگرام منتشر شده بود، نام او از تیتراژ یک سریال تلویزیونی در حال پخش از شبکه‌ی سوم صدا و سیما حذف شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*