خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

با حکم کمیته اخلاقی فیفا، بلاتر و پلاتیتی هشت سال محروم شدند.
روسای فیفا و یوفا برای هشت سال از هرگونه فالیت فوتبالی محروم شدند.
ایسنا به نقل از بی بی سی نوشت:میشل پلاتینی و سپ بلاتر که به خاطر اتهام‌های مربوط به تبانی و رشوه به مدت سه ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده بودند، اکنون مشخص شد تا هشت سال دیگر محروم شده‌اند.
در حالی که بلاتر ۷۹ سال دارد، با توجه به این محرومیت طولانی مدت، بدون شک فعالیت او در زمینه فوتبال و ورزش پایان یافته است.
پلاتینی هم که ۶۰ سال دارد و دوست داشت جانشین بلاتر در فیفا شود نیز دیگر هیچ شانسی برای این کار ندارد.

0,,18486787_303,00

دادکان:با این شرایط به فوتبال بازنمی گردم
رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید با توجه به اتفاقاتی که در فو‌تبا‌ل رخ داده و تصمیمات نادرستی که گرفته شده است، احتمالا به فوتبال برنمی‌گردد.
محمد دادکان در خصوص کاندیداتوری در انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل نیز گفت: من گفته بودم اگر شرایط مهیا شود شرکت خواهم کرد و مسئولان حمایت کنند بر می گردم و در خدمت ورزش کشور هستم، اما متاسفانه این شرایط مهیا نشده است و این گونه باشد بر نمی‌گردم. چون اتفاقاتی در فو‌تبا‌ل رخ داده است و تصمیمات نادرستی گرفته شده که باعث شده من تصمیم بگیرم که احتمالا بر نگردم.
وی در ادامه خاطر‌ نشان کرد: فو‌تبا‌ل کشور ما نحیف و لاغر شده است. مهم‌تر‌ین اصل فو‌تبا‌ل که تماشاگرانش است را نداریم. در سال ۵۶ برای خداحافظی همایون شاهرخی در بازی پر‌سپولیس – ملوان ۱۰۰ هزار نفر حضور داشتند، ولی حالا می بینیم که برای بازی استقلال – پر‌سپولیس هم ۱۰۰ هزار نفر نمی آیند. فو‌تبا‌لیست نیز دوست دارد تماشاگر هنرش را ببیند. من اگر روزی به فو‌تبا‌ل برگردم مهم‌تر‌ین کاری که می‌کنم آشتی مردم با فو‌تبا‌ل است.

کفاشیان:قطعا در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت می کنم، مدارکم را برگرداندند.
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد قطعا در انتخابات اسفندماه شرکت خواهد کرد و اتفاقات اخیر تاثیری در حضورش نخواهد داشت.
علی کفاشیان درتبریز درباره حضور ماموران نهاد نظارتی در اتاقش و بردن برخی مدارک گفت: به هر حال یک کار قانونی دارد صورت می گیرد و باید بررسی ها در این زمینه تکمیل شود. مدارکی را هم که برده بودند برگرداندند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اتقاقات به خاطر این است که برخی نمی خواهند شما در انتخابات شرکت کنید؟ گفت: همانطور که گفتم یک روال قانونی انجام می شود اما بنده در انتخابات شرکت خواهم کرد. هر فردی هم که اعضای مجمع تشیخص بدهند به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب خواهد شد.
علی کفاشیان با تاکید بر اینکه حقوق کی روش را تا پایان سال پرداخت کرده است در مورد طلب های فوتبال ایران از فیفا گفت: ما در مجموع ۸ تا ۹ میلیون دلار از سوی فیفا دریافتی داشته اییم که از طریق سفارت ایران در اختیار ما قرار گرفته است. بخش عمده ای از این پول هم هزینه تیم ملی در استرالیا، پرداخت حقوق کی‌روش و دستیارانش و … شده است.

توافق منچستر یونایتد با مورینیو، آقای خاصر دریک قدمی اولدترافورد
طبق ادعای یک نشریه انگلیسی آقای خاص با سران باشگاه منچستریونایتد برای هدایت این تیم به توافق رسیده است.
خبرگزاری تسنیم دراین باره نوشت:در حالی که تنها چند روز از اخراج ژوزه مورینیو از سمت سرمربیگری چلسی می‌گذرد، نشریه «سان» انگلیس در خبری اختصاصی مدعی شد که سران باشگاه منچستریونایتد با ژوزه مورینیو به توافق رسیده‌اند.
بر اساس این گزارش، سران باشگاه منچستریونایتد، اِد وودوارد (مدیر اجرایی باشگاه) و ژوزه مورینیو با یکدیگر نشستی داشته‌اند و در خصوص احتمال مربیگری وی به مذاکره پرداخته‌اند و در نهایت آقای خاص پیشنهاد منچستری‌ها را برای اینکه سرمربی بعدی این تیم شود، پذیرفته است.
بر اساس گزارش‌ها بازی پیش‌روی منچستریونایتد مقابل استوک‌سیتی که قرار است شنبه ۵ دی در ورزشگاه بریتانیا برگزار شود، آخرین فرصت سرمربی هلندی شیاطین سرخ برای نجات جایگاه خود به شمار می‌رود.
منچستریونایتد پس از گذشته ۱۷ هفته از مسابقات فصل جاری لیگ برتر، ۸ پیروزی، ۵ تساوی و ۴ شکست کسب کرده است. شاگردان فن‌خال با ۲۹ امتیاز در رده پنجم هستند و با لسترسیتی صدرنشین ۹ امتیاز اختلاف دارند.

اندی ماری شخصیت برتر ورزشی سال ۲۰۱۵ بریتانیا شد.
اندی ماری در برنامه جایزه سالانه شبکه بی بی سی به عنوان شخصیت ورزشی برتر سال ۲۰۱۵ انگلیس انتخاب شد.
ایسنا به نقل از یورو اسپورت نوشت:کوین سن فیلد، ورزشکار راگبی و جسیکا انیس هیل، قهرمان هفتگانه در مقام‌های دوم و سوم انتخاب شدند.
اندی ماری با آوردن بیش از ۳۶۰ هزار رای به عنوان اولین شخصیت ورزشی سال انتخاب شد. این دومین بار است که تنیسور شماره یک انگلیس، این مقام را به خود اختصاص داده است. ماری در سال‌ ۲۰۱۳ نیز به دلیل قهرمانی در ویمبلدون شخصیت ورزشی برتر انگلیس شد. ماه گذشته نیز ماری باعث قهرمانی انگلیس در دیویس کاپ شد. از سال ۱۹۳۶ تاکنون انگلیس به این قهرمانی دست پیدا نکرده بود.
تیم انگلیس در دیویس کاپ، تیم سال خوانده شد، دن کارتر، برنده جا‌م جها‌نی راگبی با تیم نیوزیلند شخصیت ورزشی خارجی، مایکل اونیل، مربی برتر سال شناخته شدند.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*