خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز سه شنبه با امیر خسروجردی

تایید ورود نهادهای نظارتی به دفتر علی کفاشیان
حراست وزارت ورزش و جوانان تایید کرد که نهادهای مسئول به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده و تحقیقاتی را درباره برخی موارد به انجام رسانده‌اند.
ایسنا دراین باره نوشت:حوالی ظهر یک‌شنبه ۱۵ آذر نهادهای مسئول با ورود به فدراسیون فوتبال و دفتر علی کفاشیان پس از انجام تحقیقات اولیه صورتجلسه‌ای را تنظیم کرده و به گفته‌ی برخی منابع خبری اسنادی را با خود برده‌اند که گویا این اقدام به دلیل گزارش یا گزارشاتی علیه عملکرد فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.
رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با ایسنا با تایید این اقدام توسط نهادهای مسئول، اظهارداشت:این اتفاق توسط نهادهای مسئول رخ داده است و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.
وی افزود: نفیاً یا اثباتاً چیزی در این باره تایید یا رد نمی‌شود، در حال حاضر نیز نمی‌توان جزئیات بیشتری را در این رابطه بیان کرد. اگر لازم باشد در آینده در این باره توضیحاتی داده خواهد شد.

bbnv87t6ew

شطرنج باز مطرح تیم ملی از زیر پرچم ایران خارج شد.
در رنکینگ اعلام شده ازجانب فدراسیون جهانی در ماه دسامبر، نام الشن مرادی استاد بزرگ ایرانی از فهرست رنکینگ شطرنج‌بازان ایران خارج شده و زیر پرچم فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) رفته است.
این شطرنج‌باز ایرانی که ماه گذشته بعد از احسان قائم مقامی در جایگاه دوم رنکینگ شطرنج‌بازان ایران قرار داشت در فهرست جدید اعلام شده، زیر پرچم فدراسیون جهانی قرار دارد و فدراسیون او که ماه گذشته ایران بود به فیده تغییر پیدا کرده است.
شطرنج‌بازانی که قصد گرفتن تابعیت دیگر کشورها را دارند زیر پرچم فیده می‌روند و در نهایت با گرفتن تابعیت جدید جزو لیست شطرنج‌بازان انتقالی(ترانسفر) قرار می‌گیرند.
الشن مرادی که درجه استاد بزرگی دارد چند سالی است برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه تگزاس در کشور آمریکا اقامت دارد و در رقابت‌های دانشجویی این دانشگاه نیز شرکت می‌کند.
وی در مصاحبه با ایسنا درباره خارج شدن اسمش از فهرست شطرنج‌بازان ایران، گفت: این اتفاق به دلیل مسائل شخصی‌ام رخ داده است زیرا من بنا به دلایل شخصی و مشغله‌هایی که دارم فعلا نمی‌توانم برای ایران بازی کنم و شاید تا مدت‌ها هم به ایران نیایم. البته در حال حاضر مساله درسی‌ام مهم است و دوست دارم تحصیلاتم را در مقطع دکترا تمام کنم و زیاد وقت نمی‌کنم که شطرنج بازی کنم.
او در پاسخ به این سوال که آیا شما تابعیت کشور آمریکا را پذیرفته‌اید، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و من فعلا زیر پرچم فدراسیون جهانی هستم و حتی دوست دارم برای ایران بازی کنم اما با شرایطی که دارم نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

مبلغ فسخ قرارداد کواچ مشخص شد.
دبیر فدراسیون والیبال گفت که این فدراسیون بابت فسخ قرارداد کواچ در حال تلاش برای جلب رضایت این مربی است.
محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال ایران دراین باره اظهارداشت: فدراسیون در تلاش است مبلغی حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار یورو بابت فسخ قرارداد کواچ را هر چه زودتر و به بهترین شکل ممکن به او پرداخت کند. ما سعی می‌کنیم رضایت کواچ را جلب کنیم چون اگر این اتفاق نیفتد او می‌تواند به فدراسیون جهانی شکایت کند.
تیم ملی ایران با حضور کادر فنی تمام آرژانتینی لوزانو و سیچلو برای گرفتن سهمیه المپیک آماده خواهد شد.

فرگوسن:اخراج مورینیو کار احمقانه ای است.
سرمربی پیشین منچستریونایتد به مالک باشگاه چلسی در خصوص اخراج سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان لندن به خاطر بحران کنونی آنها هشدار داد.
سرالکس فرگوسن به رومن آبراموویچ توصیه کرد که صبوری به خرج دهد و با کنترل اعصابش همچنان به ژوزه مورینیو برای نجات دادن چلسی از بحرانی که آبی پوشان لندن را به فاصله دو امتیازی منطقه سقوط جدول رده‌بندی لیگ برتر رسانده است، فرصت دهد.
وی افزود:او (آبراموویچ) در ۱۰ سال گذشته مربیان زیادی را برکنار کرده و فکر می‌کنم که او به اندازه کافی درس گرفته است. او باید به ژوزه برای روبه‌راه کردن اوضاع اعتماد داشته باشد. اخراج کردن یکی از بهترین مربیان دنیا هیچ فایده‌ای ندارد، مربی که دو بار لیگ قهرمانان را برده و در تمام کشورهایی که مربیگری کرده، قهرمان لیگ شده است. مورینیو جام‌های بزرگی کسب کرده است. اخراج کردن مورینیو اقدامی احمقانه و نشانه‌ای از مدیریت اشتباه در باشگاه.

شواینی:یونایتد به رونالدو یا مسی نیاز دارد.
توقف بدون گل منچستر یونایتد مقابل وستهام باعث شد تا شاگردان فن خال پنجمین تساوی بدون گل این فصل لیگ برتر انگلیس را پشت سربگذارند.
دراین حال، باستین شواین اشتایگر بازیکن آلمانی شیاطین سرخ عنوان کرد که تیمش برای اینکه بتواند موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند، به یک بازیکن خطرناک مثل رونالدو، مسی یا مولر نیاز دارد.
وی افزود:در هر بازی ما موقعیت‌ ایجاد می‌کنیم ولی گلزنی نداریم. وقتی شرایط اینطور نباشد، نمی‌توان بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. اگر موقعیتی از دست بدهیم ناراحت می‌شومی. وقتی مهاجم هستید، تفکر و روحیه بسیار مهم است، مثل ستاره هایی نظیر رونالدو، مسی و توماس مولر. آنها می‌خواهند گل بزنند. کیفیت بالایی دارند ولی به هر نحوی می‌خواهند گلزنی کنند. برای پیروزی به چنین روحیه ای نیاز است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*