خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

دستور ویژه روحانی برای حل مشکل ویزای تیم ملی فوتبال بانوان ایران اعزامی به گواتمالا
حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در پی گزارش وزیر ورزش و جوانان مبنی بر شرایط حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران در مسابقات جام جهانی فوتسال زنان در گواتمالا ، از وزرای امور خارجه و ورزش و جوانان خواست هر چه سریعتر مقدمات اعزام تیم ملی فوتسال زنان ایران به مسابقات جام جهانی را فراهم کنند.
علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران پیش از این از عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت‌های جام جهانی به دلیل مشکلات مالی و همچنین نبود فرصت کافی برای اخذ ویزای گواتمالا خبر داده بود که با دخالت مستقیم رئیس جمهوری ایران و پیگیری های وزارت ورزش و همکاری جدی وزارت امور خارجه مقدمات این اعزام فراهم شده است.
فدراسیون فوتبال گواتمالا از تیم ملی فوتسال زنان ایران برای شرکت در مسابقات جهانی این رشته که قرار است از سوم تا هشتم اذربرگزار شود دعوت کرده است این رقابتها با حضور هشت تیم برزیل ، پرتغال ، کاستاریکا ، اسپانیا ، روسیه ، ژاپن و ایران به میزبانی گواتمالا برگزار شود.
قرار است به دلیل اینکه گواتمالا سفارت خانه در ایران ندارد وزارت امور خارجه از طریق سفارت گواتمالا در مکزیک ویزای تیم ایران را پیگیری کند.

kskfde

با کسب سهمیه المپیک برای ایران توسط یک ورزشکار معلول، زهرا نعمتی در ورزش ایران جاودانه شد.
در مسابقات تیراندازی با کمان کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیور برزیل در آسیا، زهرا نعمتی توانست در مرحله نیمه نهایی ٧-٣ حریف ویتنامی اش را شکست دهد و سهمیه المپیک را کسب کند.او اولین ورزشکار معلول ایرانی است که توانسته سهمیه المپیک را به دست آورد.
زهرا نعمتی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح بازی‌های پارالمپیک شده است و هیچ زن ایرانی تاکنون مدال طلای المپیک کسب نکرده است.
همچنین وی مفتخر به دریافت جایزه معتبر ورزشکار پار المپیک شده بود.

تمجید سرمربی چارلتون از مهاجم ایرانی، کارل فرایه:گل قوچان نژاد ما را از زیر فشار درآورد.
کارل فرایه سرمربی جدید تیم چارلتون اتلتیک انگلیس که موفق شد با پیروزی سه به صفر مقابل شفیلد ونزدی بعد از هفته ها این تیم را به یک برد شیرین برساند به تمجید از گلزنی رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی اش پرداخت و گفت:بعد از شروع خوبی که در نیمه اول داشتیم می دانستیم که در نیمه دوم تحت فشار شدیدی از سوی شفیلد قرار خواهیم گرفت اما گل رضا قوچان نژاد در بهترین شرایط به ثمررسید و باعث شد تا این فشار از روی تیم من برداشته شود. من برای رضا و تیمم خیلی خوشحالم که توانستند به آن چه استحقاق داشتند برسند چون با شرایطی که چالتون داشت این برد از هر چیزی مهم تر بود تا امیدهای مان برای رقم زدن روزهای خوب زنده شود.

رومینیگه:در نیم فصل با پپ مذاکره می کنیم.
مقامات باشگاه بایرن مونیخ قصد دارند با پایان دور رفت رقابت های این فصل بوندسلیگا قرارداد پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی خود را تمدید کنند. کارل هاینس رومینیگه ،نایب رئیس این باشگاه، پس از برد ۴ به صفر بایرن مقابل اشتوتگارت در هفته دوازدهم بوندسلیگا راجع به آخرین وضعیت گواردیولا گفت:قرار است بعد از آخرین بازی دور رفت او را پای میز مذاکره بنشانیم.
گفتنی است قرارداد این مربی ۴۴ ساله با باواریایی‌ها در پایان فصل جاری به پایان می‌رسد و حال آنکه او تا کنون از مذاکره و حتی اظهارنظر در باره ماندن یا رفتنش بعد از این تاریخ خودداری کرده است.

شایعه در لندن، سه گرینه چلسی برای جانشینی مورینیو 
شکست شنبه شب چلسی مقابل استوک سیتی، بار دیگر شایعات در مورد اخراج ژوزه مورینیو را قوت بخشید و اکنون از براندن راجرز، روبرتو دی متئو و گاس هیدینک به عنوان گزینه های جانشینی او نام برده می شود.
گاس هیدینک در سال ۲۰۰۹ و پس از اخراج لوئیس فیلیپه اسکولاری هدایت آبی ها را برعهده گرفت و این تیم را تا نیمه نهایی چمپیونزلیگ پیش برد.
دی متئو نیز در سال ۲۰۱۲ جانشین آندره ویلاس بواس روی نیمکت آبی ها شده بود و هرچند توانست اولین قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا را رقم بزند در اوایل فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ از کار برکنارشد.براندن راجرز هم که به تازگی از لیورپول اخراج شده، در اولین مقطع حضور مورینیو در چلسی، یکی از اعضای کادر فنی او بود.
چلسی در حالی با یک گل مغلوب استوک سیتی شد که مورینیو به دلیل محرومیت، اجازه ورود به ورزشگاه را نداشت.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*