خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و پیروزی پرگل ایران مقابل ترکمنستان
دور برگشت مرحله مقدماتی این رقابت ها در قاره آسیا آغاز شد که طی آن پنجشنبه در گروه جهار، تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ترکمنستان بود که موفق شد با ارائه یک بازی برتر حریف خود را ۳-۱ مغلوب کند، تا ملی پوشان فوتبال ایران با این برد شیرین، یازده امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به عمان به صدرجدول رده بندی این گروه صعود کنند.
مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت الهی و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی گل های ایران را دراین دیدار به ثمررساندند.
تیم ملی ایران در دیدار بعدی خود در گوام به مصاف تیم ملی این کشور می روند.

v99ds

عزت الهی جوانترین گلزن تاریخ تیم ملی شد.
سعید عزت الهی در حالی از لحاظ سن جوانترین گلزن است که از لحاظ شناسنامه، حسین کعبی در روز سوم مهرماه ۱۳۸۲ برابر نیوزلند زمانی که شناسنامه اش او را صاحب ۱۸ سال و ۲ روز معرفی میکرد، به نیوزلند گل زد و گل دیگری هم در تابستان ۸۲ به کامرون زد که این بازی البته بازی رسمی ملی نبود، با توجه به این که حسین کعبی خودش بعدها اقرار کرد که سن واقعی او از سن شناسنامه ایش ۲ سال بزرگتر است، باید گفت که حالا سعید رکورد حسن روشن،مهدوی کیا و سردار آزمون را شکست و جوانترین گلزن تیم ملی شد.

استیماچ سرمربی تیم فوتبال سپاهان شد.
ایگور استیماچ کروات که پیش از این یک برای هدایت استقلال به ایران آمده بود، پس از جلسه با مسئولان سپاهان با زردپوشان اصفهانی به توافق رسید و سرمربی سپاهان شد.
منوچهر نیکفر، رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان با تایید این خبر مدت قرارداد این مربی را یک فصل و نیم اعلام کرد.
استیماچ در حالی جانشین حسین فرکی شد که از مربیانی چون امیر قلعه‌نویی، زلاتکو کرانچار و دراگان اسکوچیچ به عنوان گزینه‌های جانشینی او یاد می‌شد.

صلاحیت پلاتینی برای انتخابات ریاست فیفا تایید نشد!
صلاحیت میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا برای شرکت در انتخابات ریاست فیفا تایید نشد و این چهره سرشناس فرانسوی نمی‌تواند در انتخابات ماه فوریه شرکت کند.
ایسنا به نقل از رویترز نوشت:فدراسیون بین‌المللی فوتبال صلاحیت میشل پلاتینی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا را برای شرکت در انتخابات ریاست فیفا تایید نکرد و بر این اساس پلاتینی که بیشترین شانس را برای نشستن روی کرسی ریاست فیفا داشت نمی‌تواند در انتخابات ماه فوریه شرکت کند.
در بیانیه رسمی فیفا ۵ نامزد تایید نهایی شده‌اند که عبارتند از علی بن‌حسین اردنی، شیخ سلمان بحرینی، ژروم شامپانی فرانسوی، جیانی اینفانتینوی سوئیسی و توکیو سیکسویل از آفریقای جنوبی و قرار است از بین این ۵ نفر جانشین بلاتر انتخاب شود.

واکنش پوتین به رسوایی اخیر ورزش روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از وزیر ورزش این کشور خواست تا موضوع دوپینگ گسترده و سازمان یافته ورزشکاران این کشور را پیگیری و با آژانس جهانی ضددوپینگ همکاری کند.
رویترز اعلام کرد:ورزش روسیه روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد و ورزشکاران این کشور به خاطر دوپینگ سازمان یافته و فراگیر خطر از دست دادن المپیک ۲۰۱۶ را احساس می‌کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این رسوایی واکنش نشان داد و گفت: از وزیر ورزش روسیه می‌خواهم که به دور از هر گونه پنهان کاری و لاپوشانی حقایق این موضوع را پیگیری کند. باید همه ما در روسیه این اتهام را به صورت جدی پیگیری و بررسی و با نهایت شفافیت نتیجه‌اش را اعلام کنیم.

اختصاصی سایت خبرنامه خلییج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*