خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسروجردی

محسن ترکی داور دربی ۸۱ پایتخت شد.
خبرگزاری تسنیم در خبری اختصاصی در این باره نوشت: قضاوت دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال به محسن ترکی سپرده شد.دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۵ روز جمعه ۸ آبان در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی برگزار کننده هشتادویکمین دربی پایتخت خواهند بود. این دیدار را محسن ترکی قضاوت خواهد کرد و رضا سخندان و محمد رضا ابوالفضلی کمک‌های او در این بازی خواهند بود.
ترکی تجربه قضاوت در چند دربی را دارد.

b7u44r4

توکلی:سلیمی به المپیک می رسد.
سرمربی تیم ‌ملی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی ایران می‌گوید بهداد سلیمی به المپیک ۲۰۱۶ می‌رسد، اما ای کاش پروسه مراقبت از ورزشکاران بیشتر و البته زودتر از این مورد توجه قرار می‌گرفت.
حسین توکلی افزود: البته نکته خوشحال کننده این است که پارگی رباط بهداد خطرناک نیست و پیوند آن راحت است و خبر خوب رسیدن بهداد سلیمی به المپیک است. امیدوارم که با جراحی شرایط این و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ ایران تا بازی‌های المپیک خوب شود و به بهترین شرایط باز گردد. باید تاکید کنم که نرفتن او به ر‌قا‌بت های جهانی کار را برای رقبایش بسیار ساده کرد، زیرا بهداد در شرایط بسیار خوبی از نظر آمادگی قرار داشت.

تایید هفت نامزد برای شرکت در انتخابات ریاست فیفا
ایسنا دراین باره به نقل زا روزنامه آاس اسپانیا نوشت:کمیته‌ انتخاباتی فیفا هفت نامزد را برای ریاست فیفا تایید کرد. افراد تعیین شده شاهزاده اردنی بن الحسین، موسی حسن بلیتای، ژروم شامپانی، جیانی اینفانتینو، میشل پلاتینی، سلمان ابراهیم الخلیفه و توکیو سیکسوال هستند. تنها کسی که نامزدی‌شان برای ریاست فیفا تایید نشد، بازیکن سابق تیم ترینیداد و توباگو، داوی نخید است.
فیفا با وجود محرومیت ۹۰ روزه‌ میشل پلاتینی، نامزدی او را برای ریاست این سازمان تایید کرد. انتخابات ریاست فیفا در ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۶ در زوریخ برگزار می‌شود.
این کمیته درباره محرومیت ۹۰ روزه میشل پلاتینی رییس یوفا اعلام کرد: پلاتینی که در محرومیت به سر می‌برد و از هرگونه فعالیت‌های مرتبط به فوتبال منع شده است برای نامزدی ریاست فیفا نیز تا پایان محرومیت خود نمی تواند در این زمینه فعالیتی کند.
پلاتینی و سپ بلاتر رییس فیفا به دلیل مبلغ مشکوک رد و بدل شده بین این دو شخص توسط کمیته اخلاق فیفا به مدت ۹۰ روز به طور موقت محروم شدند. اعلام شده است بلاتر در سال ۲۰۱۱ مبلغی نزدیک به دو میلیون یورو به پلاتینی داده است.

اعتراف مهم بلاتر:قبل از رای گیری تصمیم گرفتیم روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ شود.
سپ بلاتر که درحال حاضر به دلیل اتهام فساد در واگذاری میزبانی چند جام جهانی موقتا از کار تعلیق شده، به خبرگزاری روسی ایتارتاس گفت: او و پلاتینی (رئیس یوفا) تصمیم گرفتند روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. او گفت: در سال ۲۰۱۰ مذاکره‌ای برای دادن میزبانی‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ داشتیم. توافق کردیم روسیه جام جهانی ۲۰۱۸ باشد چون تا به حال جام جهانی در روسیه و شرق اروپا برگزار نشده. برای سال ۲۰۲۲ آمریکا را درنظر داشتیم. می‌خواستیم جام جهانی را به کشوری که سیاست قدرتمندی دارد بدهیم. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه نیکولا سارکوزی (رئیس جمهور سابق فرانسه) با تاج پادشاه قطر وارد شد. وقت ناهار او گفت اگر میزبانی را به قطر بدهیم خیلی خوب خواهد بود. این حرف‌ نقشه‌ها را تغییر داد.
بلاتر در ادامه گفت: یک رای‌گیری با رای مخفی انجام دادیم. آمریکا چهار رای از اروپا داشت و نتیجه ۱۴ به هشت بود و اگر می‌خواستیم این چهار رای را حساب کنیم، نتیجه ۱۲ به ۱۰ میشد. اگر آمریکا میزبان جام جهانی میشد ما لازم داشتیم فقط درباره جام جهانی فوق‌العاده ۲۰۱۸ صحبت کنیم و نیازی نبود درباره هیچ‌کدام از مشکلات فیفا چیزی بگوییم.
وی درباره احتمال گرفته شدن میزبانی از روسیه و قطر گفت: امکان ندارد. این جزو قوانین است و هیچ تغییری در میزبان‌ها انجام نمی‌شود.

مورینیو:نیازی به ضمانت برای جایگاهم در چلسی ندارم.
نتایج ضعیف اخیر مورینیو باعث شده تا او به شدت تحت فشار قرار بگیرد. رسانه‌های انگلیس از اولتیماتوم آبراموویچ مالک روس این باشگاه به مورینیو خبر دادند که در صورت عدم موفقیت در شکست دادن لیورپول، از نیمکت چلسی کنار گذاشته خواهد شد. با این حال، با شکست سه شنبه شب چلسی مقابل استوک سیتی در ضربات پنالتی و حذف از جام اتحادیه، مورینیو عنوان کرد که نیازی ندارد جایگاهش در چلسی تضمین شده باشد.
وی افزود:نیازی به ضمانت جایگاهم ندارم. وضعیت فعلی ام عالی است. فردا روز تعطیلی من خواهد بود و با خانواده ام وقت می‌گذرانم. امشب خیلی خوب خواهم خوابید. از فردا لذت خواهم برد. ولی پنجشنبه، یک روز مثل دیگر روزهای ۱۵ سال اخیر زندگی من، صادقانه و وقف شده خواهد بود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*