خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

محرومیت ۹۰ روزه رئیس فیفا
رییس جنجالی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) موقتا از سمت خود محروم شد تا تنش در این نهاد به اوج برسد.
ایسنا دراین باره نوشت:پس از جنجال‌های فراوانی که بر سر انتخاب مجدد “سب بلاتر” سوئیسی ایجاد و مشخص شد که معاونان و نزدیکان بلاتر رشوه دریافت کرده‌اند، همگی از سمت خود برکنار شدند. اکنون سب بلاتر رییس فدراسیون فوتبال (فیفا) به مدت ۹۰ روز از سمت ریاست این نهاد کنار گذاشته شد.
کمیته اخلاق فیفا این هفته تشکیل جلسه داد و پس از آن‌که دادستان سوییس پرونده بلاتر را به جریان انداخت این مرد سوییسی را موقتا از سمت خود کنار گذاشت.
بلاتر محکوم به پرداخت رشوه به “میشل پلاتینی” رییس یوفا و امضای قراردادی بر ضد پیشرفت و توسعه فوتبال در جهان بوده است. حالا بلاتر که از سال ۹۸ ریاست فیفا را بر عهده دارد از این نهاد موقتا کنار گذاشته می شود تا تکلیف رییس فیفا به زودی مشخص شود.
از میشل پلاتینی به عنوان جانشین بلاتر صحبت به میان آمده است.

IMG21471756

پس از سپ بلاتر، میشل پلاتینی هم سه ماه محروم شد.
کمیته اخلاق فیفا پنجشنبه اعلام کرد که بلاتر رییس فیفا و میشل پلاتینی همتای او در یوفا به مدت ۹۰ روز از هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال محروم شدند.
روز گذشته بی بی سی محرومیت سه ماهه بلاتر را اعلام کرد. پلاتینی از این فرصت استفاده کرد و تا اعلام رسمی محرومیت خود مدارک لازم خود را برای کاندیدا شدن ریاست فیفا ارسال کرد. اما او تا ۹۰ روز اجازه هیچ فعالیتی ورزشی ندارد.
در کنار پلاتینی، ژروم والکه نیز از سمت خود به مدت ۹۰ روز محرم شده است.

رضا شکاری در کنار پسر زیدان و هاجی قرار گرفت.
روزنامه گاردین انگلیس در مطلبی تحلیلی ۵۰ بازیکن آینده دار فوتبال جهان را معرفی کرده است که درمیان آن ها، نام رضا شکاری هافبک ۱۷ ساله ذوب آهن اصفهان هم به چشم می خورد.
شکاری متولد ۱۰ خرداد ۷۷ است و یحیی گل‌محمدی در لیگ پانزدهم از این بازیکن به تناوب استفاده می‌کند. او در بازی‌های اخیر تیم ‌جوانان ایران هم توانسته ۵ گل بزند.
جان دردن، فوتبال‌نویس آسیا در مطلب کوتاهی شکاری را اینگونه معرفی کرده است: «این هافبک تهاجمی پا به توپ بعد از اینکه توانست در رده‌های مختلف ملی توجه همه را جلب کند، به تازگی برای ذوب‌آهن بازی می‌کند. او می‌تواند جانشینی برای جواد نکونام افسانه‌ای باشد، هرچند بازی او تهاجمی‌تر است.

سرمربی سابق پرسپولیس هدایت الاهلی مصر را بر عهده گرفت.
سران باشگاه الأهلی مصر مانوئل ژوزه پرتغالی، سرمربی سابق پرسپولیس تهران را به کارلوس کی روش ترجیح دادند و این مربی کهنه کار را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کردند.
ایسنا به نقل از ارم نیوز مصر نوشت:هیئت مدیره باشگاه الأهلی مصر سرانجام پس از کش و قوس های زیاد مانوئل ژوزه را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد.
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و توماس شاوو سرمربی سابق وردربرمن از دیگر گزینه های مربیگری در الأهلی بودند، اما سران این باشگاه مصری سرانجام تصمیم گرفتند که مانوئل ژوزه را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کنند.
ژوزه پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه الأهلی به شمار می آید و سال‌ها در این تیم مربیگری کرد. او سابقه هدایت پرسپولیس را هم در کارنامه داشت اما در این تیم عملکرد خوبی از خود نشان نداد. ژوزه بعد از کناره گیری از پرسپولیس هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفت.

اخراج مورینیو ۵۰میلیون یورو برای چلسی آب می خورد.
روزنامه دیلی میرر انگلیس دراین باره نوشت: با توجه به تمدید قرارداد مورینیو با چلسی، این باشگاه لندنی مبلغ زیادی را باید به مورینیو در صورت اخراج او به عنوان غرامت بپردازد. در صورتی که مورینیو از هدایت تیم خود برکنار شود ۳۷ میلیون پوند (۵۰ میلیون یورو) غرامت دریافت خواهد کرد و این مبلغی گزاف برای یک قرارداد است.
شاید به همین خاطر است که باشگاه چلسی به شدت از سرمربی خود حمایت کرده است. این در حالی است که هیچ نشانه ای از پیشرفت در تیم مورینیو دیده نمی شود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*