خانه » هنر و ادبیات » همکاری پدرو آلمادوار و اصغر فرهادی در فیلمی تازه

همکاری پدرو آلمادوار و اصغر فرهادی در فیلمی تازه

دومین تجربه ی بین المللی فرهادی ژانویه ی آینده کلید خواهد خورد…

به گزارش خبرگزاری های داخلی، ” اصغر فرهادی ” کارگردان نام آشنای سینمای ایران، این روزها در تدارک دومین پروژه ی بین المللی اش است. این طور که پیداست پروژه جدید فرهادی محصول مشترک کشورهای فرانسه و اسپانیا است. این نویسنده و کارگردان برنده اسکار که نگارش فیلمنامه جدیداش را سال گذشته به پایان رسانده بود،طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد دارد مهرماه سال ۱۳۹۵ (ماه اکتبر سال ۲۰۱۶) این فیلم را در اسپانیا کلید بزند.

sdf002s0f24440rt0506523

اصغر فرهادی پس از چند پروژه ی موفق در ایران، و مشکلات لاجرم ممیزی وزارت ارشاد، برای رهایی از قید های سانسور به سینمای ازاد فرانسه روی آورده و در نخستین گام فیلم | گذشته ” را با تهییه کننده های فرانسوی ساخته و پرداخته کرد. نکته ی جالب خبر جدید اما، حضور چهره ی سرشناس دنیا، ” پدرو آلمادوار ” کارگردان سینمای ملودرام اسپانیا، در فیلم تازه ی فرهادی ست. مطابق خبرهای رسیده، الکساندر ماله گی مدیر کمپانی ممنتو از کشور فرانسه که تهیه «گذشته» فرهادی را نیزبه عهده داشت و پدرو آلمادوار فیلمساز شهیر اسپانیایی، به طور مشترک فیلم جدید این کارگردان را تهیه خواهند کرد.
فرهادی که در نخستین فیلم بین المللی اش، با تلفیقی از بازیگران ایرانی و فرانسوی کادر بازیگری اش را برگزیده بود، در پروژه ی تاره تنها از بازیگران آمریکایی و اسپانیایی بهره گرفته است. قصه فیلم نیز به زبان انگلیسی و اسپانیولی روایت خواهد شد؛ تا این طور شاهد یک فیلم تمام اروپایی با کارگردانی یک کارگردان ایرانی باشیم.
علاوه براین‌، اخبار اراغئه شده از سایت های خبری ایران، حکایت از آن دارد که این روزها فرهادی قصد دارد پیش از سفر به اسپانیا و آغاز پیش تولید پروژه بین‌المللی‌اش، هفتمین فیلم سینمایی خود را در ایران کلید بزند. این طور که پیداست، او قرار است یکی از طرح‌های نوشته شده‌اش را به زودی در ایران جلوی دوربین ببرد.
اصغر فرهادی که حالا چهره ای به معنا؛ ” جهانی ” در سینمای دنیا به حساب می آید؛ نخستین مزه های شهرت بین المللی را با فیلم ” جدایی نادر از سیمین ” تجربه کرد و با برنده شدن جایزه ی اسکار برای آن فیلم، در ردیم کارگردان های صاحب سبک و شناخته شده در آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*