خانه » هنر و ادبیات » زمزمه های بازگشت تیم احمدی نژاد به سینما و تلویزیون / بهارک عرفان

زمزمه های بازگشت تیم احمدی نژاد به سینما و تلویزیون / بهارک عرفان

اشاره: پس از حضور بیش از دو ساله ی دولت تدبیر و امید بر مسند امور اجرایی کشور، بسیاری از اصاحب فرهنگ از اوضع و احوال فرهنگی ایران شکوه دارند و بر این باروند که در دو سال اخیر هم، در همچنان به همان پاشنه ی سابق چرخیده. این اعتراض ها در شرایطی مطرح می شود که دولت حاضر بر خلاف دولت اصلاحات غالب نیروهایش را در زمینه ی مدیریت سیاست استفاده کرد و کرسی های مدیریت فرهنگی را در اکثریت امور به عهده ی نیروهای به اصطلاح اصول گرا قرار داد. اکنون و پس از عبور بیش از دو سال از روی کار آمدن آقای روحانی اخبار رسیده از ایران از تحرکات تیم رئیس جمهور پیشین برای رسیدن به کرسی های مهم فرهنگی حکایت می کنند. همکارمان ” بهارک عرفان ” درتهران گزارشی در این زمینه آماده کرده که با هم می خوانیم…

sdf+++63-+6958df+gd

شمقدری در راه تلویزیون…
در حالی که در ماه های اخیر، بسیاری از مدیران سیاسی دولت پیشین در سکوت مطلق خبری زندگی کرده و برخی دیگر هم روانه ی زندان ها شده اند، برخی از اخبار از بازگشت مدیران فرهنگی پیشین به عرصه ی فعالیت اجتماعی حکایت کرده اند.
این طور که از مرور اخبار پیداست؛ مدیران سابق سازمان سینمایی در دولت احمدی‌نژاد این روزها تحرکات تازه‌ای را برای حضور مجدد در سینما و تلویزیون شروع کرده‌اند.
بر پایه ی برخی از گزارشهای منتشر شده در رسانه‌های داخلی ایران، بازگشت مدیران سینمایی دولت دهم بیشتر از گمانه زنی ست و این تحرکات رنگ بوی عملی به خود گرفته اند.
از همین جمله خبرگزاری ایلنا طی گزارشی از بازگشت تیم سابق سینمایی فعال در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به سینما و تلویزیون خبر داد و در این زمینه نوشت:
«بیش از دو سال از فعالیت حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور دولت تدیبر و امید و همچنین فعالیت سازمان سینمایی این دولت می‌گذرد اما در آستانه ورود به سال پایانی فعالیت این دولت در چهار سال اول، این روزها در محافل سینمایی اخباری از تحرکات و فعالیت‌های تیم سابق سازمان سینمایی که در دوران محمود احمدی‌نژاد فعالیت می‌کردند؛ به گوش می‌رسد و به‌نظر می‌رسد تیم سابق قرار است بعد از مدتی سکوت و کم‌تحرکی در سینما و تلویزیون دوباره به این عرضه بازگردد و نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته ادامه دهد.»
از سوی دیگر برخی رسانه‌ها از توقف پخش برنامه‌ی سینمایی «هفت» خبرداده و دلیل آن را پیش‌آمدن اختلاف میان محمود گبرلو(تهیه کننده) و مدیران شبکه سه اعلام کرده‌‌اند. برخی گمانه‌ها موید این مطلب است که قرار است گروهی نزدیک به جواد شمقدری (رئیس سابق سازمان سینمایی) ساخت سری جدید این برنامه را از مهر ماه سال جاری از سر بگیرند.
در همین زمینه مدیر شبکه سوم سیما اظهار داشته‌است: “هفت” برنامه مهمی است و از ابتدای پخش آن با مدیریت فریدون جیرانی و همچنین محمود گبرلو به خوبی در بین مخاطبان شناخته شده و بینندگان خوبی دارد اما این برنامه در ادامه به تدریج مسیر خود راه را اشتباه رفته و بیشتر به گزارش وقایع روز و اتفاقات سینمایی پرداخته است و آن اثر گذاری که مدنظر است را روی سینما نداشته و ما به دنبال آن هستیم با برنامه‌ریزی و مدیریت درست؛ نقش و تاثیرگذاری این برنامه را روی سینما افزایش دهیم.”
گفته‌می‌شود گبرلو به خاطر دعوت از هنرمندانی همچون رخشان بنی‌اعتماد در برنامه هفت مورد مواخذه قرار گرفته و حتی شنیده شده مدیران صداوسیما اعلام کرده‌اند با حضور این هنرمند؛ مسیر برنامه هفت از حالت ارزشی خارج شده به همین دلیل قرار است ساخت و اجرای برنامه سینمایی هفت به یک تیم ارزشی‌تر سپرده شود.
این طور که پیداست دولتمردان از قدرت بازمانده، در آستانه ی انتخابات مجلس، کرسی های فرهنگی را نشانه گرفتند تا از طریق قدرت رسانه های اجتماعی دیگر بار توان حضور در عرصه ی سیاسی کشور را داشته باشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*