خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

لیگ جهانی والیبال برای ایران تمام شد. ملی پوشان از صعود بازماندند.
در هفته پایانی مرحله مقدماتی این رقابت ها تیم ملی ایران روزهای جمعه و شنبه در سالن دوازده هزار نفری آزادی تهران میزبان روسیه قعرنشین گروه دوم بود که در مسابقه نخست مقابل این تیم به برتری سه به صفر رسید، اما در دیدار دوم ۳-۱ نتیجه را مهمان خود واگذار کرد و با توجه به قرار گرفتن در رده سوم جدول رده بندی این گروه از راه یابی به مرحله نهایی بازماند.
براین اساس، صعود تیم‌های برزیل، صربستان، ایتالیا از گروه یک و آمریکا و لهستان از گروه دو به مرحله نهایی لیگ جهانی ۲۰۱۵ قطعی شد، اما ایران به کسب سهمیه دسته یک این رقابت‌ها اکتفا کرد.
تیم والیبال ایران در لیگ جهانی ۲۰۱۵ با کسب ۶ برد و ۱۸ امتیاز در رده سوم گروه دوم ماند و به حفظ سهمیه خود در دسته اول این رقابت‌ها اکتفا کرد، اما روسیه با یک پیروزی و کسب ۵ امتیاز در مجموع دور مقدماتی به دسته دوم این رقابت‌ها سقوط نکرد. استرالیا به عنوان تیم آخر گروه یک با تنها یک برد و با حساب امتیازهای کمتر از روسیه نتوانست سهمیه خود را حفظ کند.

bnhhgnbv88u7y7f

ماریچ به پرسپولیس پیوست
مدافع کروات مد نظر برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرد.
ایسنا در این باره نوشت:مارکو ماریچ که پیش از این مذاکراتی را برای پیوستن به پرسپولیس انجام داده بود و به توافقات نهایی دست یافته بود روز گذشته تست‌های پزشکی را انجام داد و پس از اینکه امروز جواب تست‌های پزشکی مثبت شد، با حضور در باشگاه پرسپولیس قرارداد خود را به مدت یک سال امضا کرد.

کارنامه گزینه آلمانی سرمربیگری بسکتبال تیم ملی ایران
«درک باورمن» که به عنوان گزینه اصلی فدراسیون بسکتبال برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب شده، پیش از این تمام سالهای مربیگری ملی خود را در آلمان و لهستان سپری کرده و در کل در عرصه باشگاهی موفقتر بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شنبه شب گذشته رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان نشست چهار ساعته ای که با اعضای کمیته فنی این فدراسیون داشت، «درک باورمن» را به عنوان گزینه اصلی و نهایی برای سپردن هدایت تیم ملی به وی معرفی کرد.
قرار است این مربی آلمانی طی همین هفته به تهران سفر کند تا مذاکرات حضوری با مسئولان بسکتبال کشورمان داشته باشد و در صورت حاصل شدن توافقات نهایی قرارداد همکاری خود را امضا کند.
در هر صورت «باورمن» در حالی قرار است برای مذاکره نهایی به ایران سفرکند که پیش از این علاوه بر کشورش یعنی آلمان تنها در لهستان مربیگری ملی را تجربه کرده است. با این حساب ایران سومین کشوری میشود که وی در آن وارد عرصه مربیگری خواهد شد.
این مربی ۶۱ ساله طی سال‌های گذشته هدایت تیم‌های ملی آلمان و لهستان را عهده‌دار بود و با آنها در مسابقات مختلفی هم شرکت داشت . باورمن من سال ۱۹۹۴ سرمربی تیم ملی کشورش بود و همان سال با این تیم در مسابقات قهرمانی جهان هم شرکت کرد. وی همچنین طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت و طی این مدت با این تیم در ادوار مختلف رقابت‌های قهرمانی جهان و یورو بسکتبال شرکت کرد و البته بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ چین. نایب قهرمانی عنوانی بود که باورمن با تیم ملی آلمان در مسابقات ۲۰۰۵ یورو بسکتبال به دست آورد.

شیلی قهرمان کوپا آمریکا شد.
دیدار نهایی این رقابت ها شنبه شب بین دوتیم شیلی و آرژانتین در سانتیاگو پایتخت شیلی برگزار شد که این مسابقه جذاب و دیدنی در وقت های قانونی و اضافه گلی دربرنداشت که در نهایت این ماراتن فوتبال به ضربات پنالتی کشید که دراین قسمت شیلی بهتر عمل کرد و با شکست آرژانتین مدعی به مقام قهرمانی رسید و با این نتیجه، جام قهرمانی را در خانه نگه داشت.
آرژانتین نیز با قبول این شکست تلخ دوباره با ناکامی در یک فینال حساس قهرمانی را از دست داد، تا یاران مسی همچون جام جهانی برزیل با عنوان نایب قهرمانی راهی خانه شوند.

مرزبان از هدایت پدیده استعفا داد.
سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد به دنبال اختلاف نظری که با مسئولان این باشگاه پیدا کرد از این تیم جدا شد.
یک مقام مسئول در تیم پدیده با تایید این خبر به مهر گفت: اصلا بحث برکناری مطرح نبوده، اما به طور کاملا توافقی همکاری پدیده با علیرضا مرزبان به پایان رسید.
وی در باره انتخاب محمدرضا مهاجری به عنوان سرمربی پدیده، اظهار داشت: مهاجری گزینه اصلی ماست، اما هنوز اتفاقی درباره انتخاب سرمربی جدید نیفتاده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*