خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز جمعه با امیر خسروجردی

fs-sf96-sff58s9f-s

آشورزاده قهرمان تکواندو جهان شد.
درادامه رقابت های تکواندو قهرمانی جهان درروسیه چهارشنبه در دیدار فینال وزن منهای ۵۸ کیلوگرم، فرزان عاشورزاده تکواندوکار قدرتمند تیم ملی ایران که با شکست تمامی حریفانش راهی دیدار نهایی شده بود دراین مسابقه هم با غلبه بر محمد کتبی از بلژیک مقتدرانه گردین آویز طلا را از آن خود کرد.در این وزن شاو ژائو از چین و روسلان پاسیف از روسیه مشترکا مدال برنز را به گردن آویختند.
عاشورزاده که نفر اول رنکینگ وزن اول المپیک است با کسب ۱۲۰ امتیاز این مسابقه ها از حریفان خود فاصله زیادی گرفت.

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، مصاف تراکتورسازی و نفت بر سر قهرمانی و داربی بی تاثیر سرخابی های پایتخت.
هفته سی ام و پایانی این رقابت ها عصر جمعه با برگزاری هشت دیدار آغاز می شود که طبق برنامه، تراکتورسازی تبریز که درصدرجدول رده بندی جای دارد در حساس ترین بازی فصل میزبان نفت تهران رده دومی است. تراکتورسازی در صورت برد در این دیدار سرنوشت ساز برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر ایران خواهد شد.درصورت برد نفت، این تیم جوان و شگفتی ساز نیز جام قهرمانی این فصل را از آن خود خواهد کرد.
دراصفهان، سپاهان این شهر که در مکان سوم جدول رده بندی جای دارد میزبان سایپای البرزاست. سپاهانی ها دراین دیدار به دنبال پیروزی هستند تا درصورت تساوی نفت و تراکتورسازی بتوانند قهرمان شوند.در ورزشگاه آزادی تهران، دوتیم پرسپولیس و استقلال هشتادم دربی پایتخت را به قضاوت تورج حق وردی برگزار خواهند کرد. این برای نخستین بار است که این مسابقه حساس، در سرنوشت قهرمانی دوتیم تاثیری ندارد، اما بازی سنتی تهران همیشه حساسیت های خاص خود را خواهد داشت. درسایر بازی ها، ذوب آهن اصفهان درمشهد به دیدار پدیده این شهر می رود، صبای قم دراین شهر میزبان فولاد خوزستان است، دوتیم پیکان تهران و استقلال خوزستان در دیداری سرنوشت ساز به مصاف هم می روند. تیم بازنده این مسابقه به عنوان دومین تیم به لیگ دسته اول سقوط خواهد کرد، ملوان بندرانزلی پذیرای تیم سقوط کرده نفت مسجدسلیمان است و تیم های راه آهن تهران و گسترش فولاد تبریز نیز در تهران رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

تورج حق وردی داور داربی هشتادم پایتخت شد.
کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت بازی سنتی پایتخت بین دوتیم استقلال و پرسپولیس درهفته سی ام و پایانی لیگ برتر را به تورج حق وردی سپرد.
دراین مسابقه، سعید زارع و حسین طالقانی دوکمک حق وردی هستند.همچنین بابک وسیله بر داور چهارم مسابقه و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران ناظر داوری این داربی حساس خواهند بود.

پس از یک سال پنهان کاری، دوپینگ براری در وزنه بردای تایید شد.
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با تایید محرومیت محمدرضا براری، وزنه‌بردار ۱۰۵ کیلوگرم تیم ملی ایران گفت: حکم محرومیت وی به مدت دو سال است و تا اردیبهشت ۹۵ وی حق شرکت در هیچ رقابتی را ندارد.
دکتر رامین طباطبایی در این باره به ایسنا گفت:حکم محرومیت وی از مرداد سال ۹۳ زمانی که مشخص شد تست دوپینگ وی مثبت است از سوی نادو مورد تایید قرار گرفت و از آن تاریخ تا به امروز وی در هیچ رقابتی شرکت نکرده است.
وی در رابطه با اینکه علت اعلام نشدن حکم محرومیت وی به صورت رسمی از سوی نادو گفت: در آن زمان به خاطر بازی‌های آسیایی اینچئون و به جهت جلوگیری از هر گونه تنش در اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری، نادو تصمیم گرفت حکم محرومیت براری را به صورت غیر رسمی به وی اعلام کند تا تیم بدون هیچ گونه تنشی راهی بازی‌های آسیایی اینچئون شود.

الاهلی مصر در پی کارلوس کی روش
یک سایت مصری از مذاکرات جدی باشگاه الأهلی این کشور با مدیر برنامه‌های کارلوس کی روش خبر داد.ایسنا دراین باره نوشت:سایت “فکره مصر” از علاقه باشگاه الأهلی برای جذب کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران خبر داد. این سایت مصری نوشت: الأهلی بعد از اخراج کارلوس گاریدو اسپانیایی هنوز جانشینی شایسته برای او انتخاب نکرده است. این باشگاه مذاکرات جدی خود را با مدیر برنامه‌های کارلوس کی‌روش شروع کرده است و منتظر جواب نهایی این مربی پرتغالی است.درحالی کارلوس کی‌روش نامزد مربیگری در این تیم مصری است که مانوئل ژوزه سرمربی سابق پرسپولیس اسطوره مربیگری این باشگاه مصری به شمار می آید. ژوزه با این باشگاه مصری موفقیت های زیادی به دست آورده و بسیار محبوب است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*