خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سایت فدراسیون بین المللی فوتبال: ایران پرقدرت آغاز کرد – فریدون شیبانی

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال: ایران پرقدرت آغاز کرد – فریدون شیبانی

footbal2563

پس از پیروزی تیم ملی در جام فوتبال ملتهای آسیا، پایگاه اینترنتی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با عنوان بالا نوشت: احسان حاج صفی در وقت تلف شده نیمه نخست با شلیکی سرضرب و تماشایی ایران را به سوی پیروزی دو بر صفر بر بحرین سوق داد. این اغازی محکم برای تیم مدعی مقام قهرمای جام ۲۰۱۵ فوتبال ملتهای آسیا بود. ایران، که در جست و جوی پایان دادن به طلسم ۳۹ ساله برای رسیدن به چهارمین قهرمانی در این جام است، به طور کارآیی نخستین بازی در گروه سوم جام را وقتی به شکل مطلوبتری به نتیجه رساند که در دقیقه ۷۱ مسعود شجاعی گل دوم را زد و مقاومت شجاعانه بحرین در ملبورن را به پایان رساند.
ایران به عنوان تیم رده نخست رده بندی فیفا در آسیا، پس از ۲۰ دقیقه وقتی به یک قدمی گل رسید که اشکان دژآگه با واکنش خوب سیدعباس (دروازه بان) بحرین متوقف شد. اما بحرین پیش از این نشان داد که حریف آسانی نیست، زیرا جیسی اوک ووندوزینگ، مهاجم خطرناک و متولد نیجریه این تیم در همان کشمکش آغازین مسابقه، درخشید.
در نیمه دوم جیسی اوک ووندوزینگ تقریبا حرکت حاج صفی در گلزنی را تقلید کرد که علیرضا حقیقی دروازه بان ایران، واکنشی درخشان برای متوقف کردن آن داشت. اما دومین گل ایران در پی کرنری دیگر هنگامی بدست آمد که شجاعی ضربه ای هشیارانه به توپ زد تا جشن ۱۷۰۰۰ تماشاگر اغلب پرخروش و هوادار تیم ملی، به نمایش در آید.
امارات در همین گروه پس از خوردن گل نخست مسابقه توانست رقیبش در خلیج فارس، قطر را چهار بر یک درهم بکوبد و به لحاظ تفاضل گل در صدر گروه بایستد. پنجشنبه پیش رو ایران با قطر پیکار می کند و بحرین با امارات.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*