خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کار سیاسی در پرسپولیس تمام شد…فریدون شیبانی

کار سیاسی در پرسپولیس تمام شد…فریدون شیبانی

منتقمی در یک قدمی حانشینی سیاسی؛ تهدید کلانی به استعفای دستجمعی

siasi-perspolice

همه وعده ها و خوشبینی های مسوولان پرسپولیس به آزادی مدیرعامل باشگاه پرهوادار فوتبال ایران، حمیدرضا سیاسی، دومین هفته را در زندان اوین سپری کرد تا مشخص شود داستان بازداشت او مهمتر از مسائل سیاسی است. حتی خبرهای روز پنجشنبه از احتمال جانشینی بهروز منتقمی، سرپرست سالهای اخیر پرسپولیس حکایت داشت.
خبرگزاری ایلنا (کار) گزارش داد «عدم حضور مدیرعامل پرسپولیس باعث شده که در هفته های اخیر این باشگاه با مشکلات زیادی مواجه شود و حتی برای هزینه‌های روزمره هم دچار مشکل شوند اما مشکل اساسی امور اداری است که بدون حضور مدیرعامل کاری پیش نمی‌رود و در فصل نقل و انتقالات حمید درخشان نمی‌تواند بازیکنان مورد نظرش را جذب کند.»
این خبرگزاری می افزاید: آنچه مسلم است این که کار سیاسی در باشگاه پرسپولیس تمام شده و هیات مدیره قصد دارد بهروز منتقمی را به عنوان مدیرعامل یا سرپرست جدید باشگاه معرفی کند.
اما در همین روز خبرگزاری فارس از زبان حسین کلانی، ملی پوش پیشین پرسپولیس و عضو فوتبالی هیات مدیره این باشگاه عنوان کرد«قصد داشتم امروز استعفا دهم/ سیاسی آزاد نشود همه با هم استعفا می ‌دهیم».
گلزن سریع و سرشناس فوتبال پیش از انقلاب تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس به عنوان چهره شاخص هیات مدیره باشگاه در دوره کوتاه مدت مدیرعاملی حمیدرضا سیاسی، در این خبرگزاری تاکید کرد: “دوستان گفته ‌اند اگر سیاسی در چند روز آینده آزاد نشود همگی با هم از هیأت مدیره استعفا می‌ دهیم.” گفته کلانی نشان می دهد که جو هیات مدیره موافق با جانشینی منتقمی نیست.
کلانی بار دیگر اظهار خوشبینی کرد که سیاسی هفته آینده از زندان آزاد خواهد شد. او در روز یکشنبه این هفته به همراه منتقمی برای ادای توضیحات موشکافانه راجع به سفر چند ماه پیش به مادرید و ملاقات با سران باشگاه رئال مادرید به دادسرا فراخوانده شد. پس از سفر یادشده رسانه های تحت کنترل رژیم جمهوری اسلامی جنجالی بپا کردند که سیاسی، کلانی و دیگر مسوولان وقت پرسپولیس در نشست با فلورینتو پرز، مدیر باشگاه رئال، فردی «ضد انقلاب و عامل موساد» (امیرحسین جهانشاهی) را واسطه داشته اند. رسانه های داخلی زندانی شدن طولانی و خبر ممنوع الملاقات سیاسی را در ارتباط با همین موضوع گمانه زنی کرده اند.
در حالی که برای جانشینی حمیدرضا سیاسی از محمد حسین نژادفلاح، عضو پیشین و اصولگرای هیات مدیره های پرسپولیس و استقلال نام برده اند، خبرگزاریها گزارش دادند که حق امضا در پرسپولیس از سیاسی به محمدعلی طاهری، عضو وزارت ورزش در هیات مدیره باشگاه واگذار شده است. حق امضا باید به جعفر کاشانی سپرده می شد که به بهانه کهولت سن این عضو دیگر ورزشی و بازیکن سالهای دور پرسپولیس و تیم ملی، به طاهری ناشناس در فوتبال داده شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*