خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » رقابت سرداران سپاه عاشورا برای مدیرعاملی تراکتورسازی – فریدون شیبانی
رقابت سرداران سپاه عاشورا برای مدیرعاملی تراکتورسازی – فریدون شیبانی

رقابت سرداران سپاه عاشورا برای مدیرعاملی تراکتورسازی – فریدون شیبانی

سردار کبیری

سردار کبیری

رسانه های ورزشی در ایران گزارش دادند که پس از برکناری سردار محمد جعفری و سپس سردار جمشید نظمی از مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی تبریز، سرداران سپاه پادگان عاشورا و حاکم بر استانداری آذربایجان شرقی برای جایگزینی سرداری از جناح خود در رقابتی سخت هستند. پس از انقلاب تیم فوتبال بسیار پرهوادار تراکتورسازی زیر مجموعه سپاه عاشورای تبریز شد و نبض سیاسی و اقتصادی استان آذربایجان شرقی را نیز در دست گرفت. با انتشار خبر اعمال نفوذ استانداری، بی درنگ استانداری واکنش نشان داد و موضوع دخالتش در انتخاب و معرفی مدیرعامل این باشگاه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کبیری مشاور عالی استانداری آذربایجان شرقی گفت: “استانداری به هیچ وجه از شخص خاصی برای مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی حمایت نمی‌ کند. این حق هیات مدیره است که مدیرعامل را انتخاب کند و استانداری در چنین اموری دخالت ندارد . متاسفانه بعضی از افراد جهت مطرح ساختن خود چنین صحبت‌هایی را مطرح می کنند که به هیچ عنوان صحت ندارد.”
همین خبرگزاری از سوی باشگاه تراکتورسازی نیز می نویسد: “در روزهای گذشته اخبار مختلفی از تلاش استانداری آذربایجان شرقی برای تحمیل گزینه مورد نظر خود به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز منتشر شده بود. بعضی افراد سود جو در بعضی سایت‌ها و حتی با ارسال پیامک انبوه سعی در مطرح کردن بعضی نفرات دارند”.
در نزد اهالی فوتبال این مساله کاملا آشکار است که تیم پرهوادار و محبوب تراکتورسازی، به دلیل جنگ قدرت سرداران و برکناریهای پیاپی مسوولان سپاهی و کادرفنی، با افت چشمگیر تماشاگر در دیدارهای خانگی رو به رو شده است.
به گزارش تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران «انتخاب مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز در حالی به درازا کشیده است که هرروز گزینه‌ های جدیدی مطرح می ‌شود که در آخرین روزها بیشتر نام سرداران سعید عباسی و ناصر شفق به چشم می‌خورد… به گفته باشگاه این اتفاق در حالی رخ می‌ دهد که در روزهای اخیر مصاحبه‌هایی از سوی شفق دیده می‌ شد که در این صحبت‌ها از پیشنهادات مدیران استانی برای تصدی ‌گری مدیریت تراکتور سازی سخن به میان آمده بود. ”
سرداران سپاه و حاکم بر تراکتورسازی
گفتنی است که از سال ۸۸ تا کنون سرداران زیر بر باشگاه تراکتورسازی حکومت داشته اند:
سردار محمد حسین جعفری مدیرعامل و عضو هیأت مدیره
سردار علی اکبر پورجمشیدیان – فرمانده سپاه عاشورا مسائل مالی باشگاه را پیگیری کرده و رشته‌ی امور را به دست داشت. در آخرین تغییر و تحولات او رییس هیأت مدیره شد.
محمد رستمی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس هیأت مدیره
سردار محمداسماعیل سعیدی جانشین فرمانده سپاه عاشورا و سردار محمدحسین جعفری مدیرعامل اسبق و از اعضای هیات مدیره .
گفتنی این که یک سال پس از مدیر عاملی سردار جعفری در باشگاه تراکتور سازی از طریق باشگاه اسامی اعضای هیات مدیره به طور رسمی اعلام نشده بود
سرهنگ سپاه محمد اسماعیل سعیدی، جانشین فرمانده سپاه عاشورا و عضو هیأت مدیره
سرهنگ سپاه محمد جواد دلفکار مدیر پروژه یادمان سروقامتان آذربایجان شرقی و عضو هیأت مدیره و سخنگوی باشگاه
محمدرضا آهن تن، عضو هیأت مدیره سرپرست بانک مهر آذربایجان شرقی که زیر مجموعه موسسه مالی اعتباری «مهر» متعلق به سپاه پاسداران است.
«پیش از آن که این تیم به تملک سپاه پاسداران درآید و محمدحسین جعفری مدیرعامل آن شود نیز به خاطر اهمیت محبوبیت تیم در منطقه حساس آذربایجان، مدیران عامل آن از میان سرداران سپاه پاسداران انتخاب می ‌شدند. کریم ملاحی در تیرماه ۱۳۸۵ برای هدایت این تیم از خراسان به آذربایجان منتقل شد و سپس در خرداد ۸۷ پس از تملک این تیم توسط سپاه پاسداران سردار ناصر شفق مدیر عامل سابق ابومسلم مشهد برای اداره آن به تبریز رفت.
شخص استاندار و مسئولان لشکری و کشوری و همچنین امنیتی منطقه موضوعات مربوط به این باشگاه را تعقیب می‌کنند.
سردار دارا غزنوی، قبلاً مدیرعامل سایپا بود توسط پوستین دوز به مجموعه‌ی تراکتورسازی اضافه شد. حاج علی بخشی نماینده‌ مؤسسه کوثر نیز به خاطر سهامی که این نهاد در باشگاه دارد به عضویت هیأت مدیره درآمد.
در بهار ۱۳۹۲ محمدحسین جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به خاطر سوء استفاده مالی و سوءمدیریت و استخدام اعضای خانواده خود در بخش‌های مختلف باشگاه، مورد انتقاد بسیاری از هواداران تراکتورسازی قرار گرفته بود مجبور به کناره گیری شد. «مصطفی جعفری» -پسر سردار- به عنوان مدیر مالی باشگاه و «ایوب جعفری» – پسر دیگر سردار- به عنوان رئیس کانون هواداران باشگاه به کار گرفته شده بودند.
سردار دارا غزنوی در گفتگو با ایرنا، گفته بود: “۱۸ ماه است که صورت‌های مالی باشگاه به هیات مدیره و مجمع سالانه شرکت ارائه نشده و اظهارنامه مالیاتی هم رد نشده و در دفاتر قانونی ثبت نشده است”.
«در آخرین تغییر و تحول در تراکتورسازی فرماندهان سپاه مرکب از جمشیدیان، سعیدی، دلفکار، غزنوی، کارگری و جعفری تصمیم گرفتند حمید زینی‌زاده را که مورد اعتماد سیدعلی خامنه ‌ای و بیت ‌رهبری است و پیشتر قائم مقام و معاون اقتصادی باشگاه بود را جایگزین جعفری کنند تا سروصداهایی که به خاطر سوء‌استفاده‌های مالی وی بلند شده بود، بخوابد.»
پس از انتخاب حمید زینی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی رسانه‌های داخلی این تغییر و تحول را «مدل مشهور سیاسی پوتین مدودف» ارزیابی کردند. چرا که او را «آدم» محمدحسین جعفری معرفی می‌کردند.
گفتنی است که رئیس هیأت فوتبال اذربایجان شرقی سرهنگ سپاه جواد نجاری ششگلانی است که پیش از این فرمانده سپاه تبریز بود و رئیس هیأت فوتبال آذربایجان غربی عزیز حافظی است که فرماندهی بسیج «کربلا»ی استانداری آذربایجان غربی را نیز به عهده دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*