خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » حرکت به اردوی آفریقای جنوبی برای گزینش ملی پوشان لیگ برتری – فریدون شیبانی

حرکت به اردوی آفریقای جنوبی برای گزینش ملی پوشان لیگ برتری – فریدون شیبانی

timemeliiran

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، ۲۲ بازیکن لیگ برتری و سردار آزمون از تیم رابین کازان روسیه را برای برگزاری اردوی ۱۰ روزه در افریقای جنوبی معرفی کرد. بی تردید برای پیکارهای جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا در استرالیا تکیه سرمربی پرتغالی همچنان روی بازکنان ساکن خارج از ایران است. سردار آزمون در آستانه سفر تیم ملی به جام جهانی برزیل از فهرست مسافران خط خورد و کی روش قصد آن دارد که یک بار دیگر این بازیکن جوان را آزمایش کند. در کنار آزمون نام چند بازیکن جوان هم بچشم می خورد. اما محمدرضا خلعتبری با وجود درخشش و گلزنی در لیگ برتر به جمع رانده شده هایی چون مهدی رحمتی و هادی عقیلی پیوست. آیا کی روش در بازگرداندن بازیکنان مورد قبولش، یعنی مهرداد پولادی و حسین ماهینی موفق خواهد شد؟
بازیکنان انتخاب شده شامل هفت بازیکن از استقلال و دو بازیکن از پرسپولیس، دو تیم پرهوادار است که روزهایی ناموفق در دو جام ایران سپری کردند.

دروازه‌بانان: رحمان احمدی (سپاهان)، علیرضا بیرانوند (نفت)، محسن فروزان (اسنقلال)

مدافعان: وریا غفوری و احسان حاج صفی (سپاهان)، رامین رضاییان ( راه آهن)، مرتضی پورعلی گنجی (نفت تهران)، محمدرضا خانزاده (پرسپولیس)، امیر حسین صادقی و هاشم بیک زاده (استقلال)، حبیب گردانی (تراکتورسازی) و محمد نژادمهدی (پدیده).

بازیکنان میانی: آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و امید ابراهیمی (استقلال)، محمد نوری (پرسپولیس)، وحید امیری و ایمان مبعلی (نفت تهران) و سروش رفیعی (فولاد).

مهاجمان: سجاد شهباززاده (استقلال)، سردار آزمون (روبین کازان روسیه)، مهدی شریفی (سپاهان) و مسعود حسن زاده (ذوب آهن).

بازیکنان خارج از ایران که در میان یاران تیم ملی در جام جهانی بودند شامل جواد نکونام و کریم انصاریفرد (اوساسونای اسپانیا)، علیرضا جهانبخش (نایمخن هلند)، علیرضا حقیقی (پنافیل پرتغال) و دانی یل داوری (گراس هوپرز سوییس) و اشکان دژآگه، رضا قوچان نژاد، مسعود آذری، جلال حسینی، پژمان منتظری در تیمهای کشورهای منطقه خلیج فارس می شود. شاید در این میان تنها دانی یل داوری با کارنامه ای ناموفق در رقابتهای باشگاهی سوییس، بخت گزینش رحمان احمدی و به ویژه علیرضا بیرانوند جوان و موفق در لیگ برتر را بیشتر نشان دهد.

نگرانیهای ناشی از کمبود دیدارهای تدارکاتی

در راه استرالیا و پیکارهای نخست با بحرین، قطر و امارات آن چه شکستن طلسم چهل ساله قهرمانی (پس از سه قهرمانی پیاپی در سالهای ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) را در هاله ای از نامیدی قرار می دهد، کمبود مسابقه های آماده سازی است. در حالی که حریفان گروهی و مدعیان قهرمانی از شرق و غرب قاره و استرالیای میزبان، تاکنون مسابقه های تدارکاتی با تیمهای ملی با ارزشی را پشت سر گذاشته اند، «تیم ملی» تنها به یک بازی و پیروزی یک بر صفر در تهران دلخوش است.
در روز دوشنبه گذشته که پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال اسیا گزارش داد که تیم ملی فلسطین هم به فهرست پرشمار مسابقه های دوستانه ایران افزوده شد، رسانه های داخلی خبری متفاوت را گزارش دادند.

ای اف سی این مسابقه ها را از زبان کارلوس کی روش و در جریان اردوی ۱۰ روزه افریقای جنوبی اعلام کرد، که شامل تیمهای ملی تانزانیا، گوآتمالا و آفریقای جنوبی بود. اما به گزارش خبرگزاری فارس «پیش از این کادرفنی تیم ملی از احتمال برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی آفریقای جنوبی یا کنیا خبر داده بودند که خیلی زود مشخص شد شاگردان کی‌روش در آفریقا با این تیم‌ها بازی نخواهند کرد… تیم‌ های لیگ برتری آفریقای جنوبی در ۵ روز اول حضور تیم ملی خود را برای رقابت‌های هفته هفدهم آماده خواهند کرد و در ۵ روز دوم نیز وارد تعطیلات می‌ شوند، به نظر می‌رسد برگزاری دیدار تدارکاتی حتی با تیم‌های باشگاهی نیز منتفی باشد. »

قرار است تیم ملی علاوه بر فلسطین یک بازی هم با تیم ملی عراق در استرالیا و پیش از آغاز رقابتها داشته باشد. ایران از سوی ازبکستان هم به یک بازی دوستانه در این کشور دعوت شد که به دلیل فشار باشگاههای لیگ برتر از پذیرض آن خودداری کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*