خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیرخسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیرخسروجردی

assssa3ew

دست ایران از رسیدن به جوایز فوتبال سال آسیا کوتاه ماند.
مراسم انتخاب برترین های فوتبال سال ۲۰۱۴ آسیا یکشنبه شب درمانیل فیلیپین برگزارشد که طی آن، فوتبال ایران از رسیدن به این جوایز بی نصیب ماند.
به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم که با حضور سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) و شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز شد، اسطوره‌های فوتبال آسیا از جمله علی دایی و همایون بهزادی نیز به عنوان مشاهیر فوتبال آسیا معرفی شدند.
علی دایی و همایون بهزادی از ایران، یاسوهیکو اوکودرا و هوماره سابا از ژاپن و سامی الجابر از عربستان، داتو چینان از مالزی، سان ون از چین، هونگ میونگ بو از کره جنوبی، هری کیو از استرالیا، بایچانگ بوتیا از هند به عنوان مشاهیر فوتبال آسیا معرفی شدند.
درادامه، ناصر الشمرانی عربستانی عنوان مرد سال فوتبال آسیا را از آن خود کرد، فدراسیون فوتبال قطر جایزه منتخب فوتبال آسیا را کسب کرد.
تیم ملی فلسطین نیز به عنوان برترین تیم فوتبال مردان سال آسیا انتخاب شد.
جایزه بازی جوانمردانه نیز به فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی اهدا شد. در این بخش تیم ملی فوتبال ایران نیز نامزد بود که به این عنوان دست نیافت.
درفوتسال، تیم ملی ژاپن عنوان بهترین تیم را از آن خود کرد و اصغر حسن زاده بازیکن تیم ملی فوتسال ایران به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
دررده باشگاهی نیز، تیم وسترن سیدنی استرالیا به عنوان بهترین تیم انتخاب شد و پوپوویچ، سرمربی این تیم هم به عنوان برترین مربی سال آسیا انتخاب شد.
آساموآ ژیان، مهاجم غنایی العین نیز به عنوان بهترین بازیکن خارجی شاغل در فوتبال آسیا معرفی شد
روشن ایرماتوف نیز به عنوان بهترین داور فوتبال آسیا انتخاب شد. علیرضا فغانی نیز نامزد دریافت این جایزه بود.
درقسمت زنان، تیم فوتبال ژاپن برترین تیم زنان شد. کاترینا گوری بازیکن تیم زنان استرالیا نیز برترین بازیکن سال آسیا شد.

تیم های لیگ برتری آفریقای جنوبی حریفان تدارکاتی تیم ملی ایران
حریفان تیم ملی فوتبال در اردوی آفریقا مشخص شدند.
به گزارش ایسنا، مهدی محمد نبی در جمع خبرنگاران از مشخص شدن حریفان تدارکاتی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی خبر داد و اظهار کرد: این حریفان از تیم‌های لیگ برتری آفریقای جنوبی هستند، اما قطعی شدن آنها منوط به نظر کارلوس کی‌روش است که او هنوز پاسخ نهایی به ما نداده است.
وی با بیان این که به خاطر فراهم کردن مقدمات برگزاری اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی به فیلیپین سفر نکرده است، گفت: مشغول برنامه‌ریزی اردوی تیم ملی بزرگسالان و فراهم کردن شرایط برای حضور تیم ملی ایتالیا و تیم ملی روسیه در کشورمان هستیم و به همین خاطر به مراسم برترین‌های آسیا در فیلیپین نرفتم.
وی در واکنش به این که چرا سهم ایران در بین کاندیداهای برتر آسیا کاهش یافته است، گفت: این به خاطر تغییر رویکرد کنفدراسیون فوتبال آسیا است، چرا که فدراسیون‌های دیگری همچون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا هم امسال جوایز کمتری می‌برند. ای اف سی می‌خواهد با بها دادن به کشورهای تازه پای همچون افغانستان و تاجیکستان و … باعث انگیزه ، رشد و پیشرفت آنها شود.

رضا خالقی فر به پرسپولیس پیوست.
خبرگزاری خبرآنلاین دراین باره نوشت:مهاجم تیم فوتبال راه آهن به عضویت تیم پرسپولیس در آمد.رضا خالقی فر پس از توافق با مسئولان باشگاه پرسپولیس در نیم فصل دوم برای سرخپوشان بازی خواهد کرد
این اتفاق در حالی افتاده است که پیش از این قرار بود تا محمدرضا خانزاده به جای او به راه آهن برود که به نظر این بازیکن تمایلی برای حضور در این تیم نداشته است.

پیروزی جوانان آتلتیکو مادرید درنخستین حضور عزت الهی
درهفته سیزدهم رقابت های فوتبال جوانان لیگای اسپانیا شنبه شب تیم آتلتیکومادرید به مصاف آلکورکوئن رفت و این تیم را با نتیجه پرگل ۴-۲ درهم کوبید.
دراین دیدار سعید عزت الهی بازیکن ایرانی تیم آتلتیکو مادرید که برای نخستین بار درترکیب تیمش قرار گرفته بود بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و درپیروزی آتلتیکو تاثیرگذار بود.
تیم جوانان اتلتیکومادرید در پایان هفته سیزدهم با ۳۱ امتیاز در رتبه سوم جدول لیگ ۱۶ تیمی لیگای اسپانیا قرار دارد.

پیروزی نایمخن صدرنشین با گلزنی جهانبخش
درادامه رقابت های فوتبال دسته دوم باشگاه های هلند نایمخن که درصدرجدول رده بندی قراردارد به مصاف توئنته رفت و موفق شد این تیم را ۵-۱ درهم بکوبد.
دراین دیدار، علیرضا جهانبخش ملی پوش ایرانی نایمخن دردقیقه ۸ گل نخست این تیم وارد دروازه توئنته کرد.جهانبخش با این گل، هفتمین گل خود را دراین فصل به ثمررساند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*