خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » گزارش رویترز از خشم اشیلیکه و شکست کره از ایران – فریدون شیبانی

گزارش رویترز از خشم اشیلیکه و شکست کره از ایران – فریدون شیبانی

5gd7f4

خبرگزاری رویترز پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران بر کره جنوبی در یک دیدار دوستانه تدارکاتی، گزارش داد که اگر ایران و کره جنوبی فکر کردند بازی دوستانه آنان در تهران نیش رقابت خصمانه رو به افزایش دو رقیب را کاهش می دهد، خیلی اشتباه کرده اند.
پیروزی قابل بحث میزبان با نتیجه یک بر صفر در ورزشگاه آزادی، به کشمکش و هل دادن بازیکنان، مربیان و مسوولان دو تیم دنبال شد و این هل دادنها سرانجام توسط مسوولان خونسردتر دو تیم به جدا سازی آنان انجامید. در این گیر و دار اولی اشتیلیکه، سرمربی آلمانی کره و همتایش در تیم ایران، کارلوس کی روش هم به جمع درگیر شونده ها افزوده شده بودند.
روابط دو تیم از جریان مسابقه های گزینشی جام جهانی اخیر شکلی دشمنانه به خود گرفت – وقتی که کره از امکانات ناکافی تمرین در تهران شکایت کرد و سپس چوی کانگ – هی، سرمربی وقت کره جنوبی، اظهار کرد که او از حذف ایران در پیکار برای رسیدن به برزیل لذت خواهد برد.
ایرانیان برای مسابقه برگشت در آخرین مسابقه گروهی به سئول رفتند و یک بر صفر کره را شکست دادند. این مسابقه با حاشیه های زشت در کنار زمین همراه بود، زیرا کی روش و دستیارانشان به سوی نیمکت کره هجوم بردند و با حرکاتی دیوانه وار جشن گرفتند.
در مسابقه اخیر، سردار آزمون (بازیکن جانشین) گل پیروزی دیرهنگام را وقتی به ثمر رساند که او پس از ضربه آزاد جواد نکونام و برخورد با دو دیرک عمودی دروازه، مانع رسیدن کیم جین هیئون، دروازه بان کره به توپ بازگشته شد و خود با سر توپ را به تور رساند. تیم ایران توانست در خانه همچنان در برابر کره بی شکست بماند.
اولی اشیلیکه، بازیکن سابقه تیم ملی آلمان، که از سپتامبر گذشته رهبری تیم ملی کره را در دست گرفت، پس از سوت پایان مسابقه نسبت به والنتین کووالنکو (داور ازبک) واکنش بسیار خشمگینانه ای نشان داد و ماموران مجبور شدند برای بیرون بردن داور از هر دردسری او را اسکورت کنند.
گفته های خشمگینانه اشتیلیکه
اولی اشتیلیکه خشمگین پس مسابقه به خبرنگاران گفت: “ایران در نیمه نخست ۲۰ خطا داشت و باید یک کارت زرد می گرفت. گل ایران هم هرگز نمی بایست درست اعلام می شد. داور و هر دو دستیارش اشتباه بزرگی کردند.”
این آخرین مسابقه آماده سازی کره برای جام آسیایی از ۹ تا ۳۱ ژانویه در استرالیا بود و اشتیلیکه اطمینان داشت که تیمش در این جام سخت است شکست بخورد.
اشتیلیکه افزود: “امیدوارم ما باردیگر در جام آسیایی با ایران بازی کنیم. آن وقت در آن جا ما یک داور خوب خواهیم داشت.”
کره جنوبی که می تواند در نیمه پایانی با ایران رو به رو شود، در مرحله گروهی اول جام آسیایی با تیمهای استرالیای میزبان، کویت و عمان همگروه است. ایران هم در مرحله گروهی با امارات، قطر و بحرین پیکار می کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*