خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز دوشنبه با امیر خسروجردی

sd45fsdf

استقلال- پرسپولیس، دربی ۷۹ پایتخت را سرخپوشان ده نفره فتح کردند.
تیم های پرسپولیس و استقلال عصر یکشنبه هفتاد و نهمین دربی سنتی پایتخت را به داوری یدالله جهانبازی درورزشگاه آزادی تهران برگزار کردند که این دیدار جذاب و دیدنی با برتری ۲-۱ سرخپوشان خاتمه یافت و این تیم با این شیرین ضمن کسب سه امتیاز دلچسب، به ناکامی های چند وقت اخیر خود پایان داد.
نیمه اول این دیدار با حملات استقلال آغاز شد و این تیم روی نفوذهای خسرو حیدری از جناح راست ارسال های دقیقی روی دروازه نیلسون داشت که این حملات تا دقیقه ۴۳ ثمری برای آبی پوشان دربرنداشت تا اینکه دردقیقه ۴۴ روی ضربه ارسالی خسرو حیدری و ضربه دقیق سجاد شهباززاده که درمحوطه هجده قدم زده شد قفل دروازه پرسپولیس را گشود و این نیمه با برتری شاگردان امیر قلعه نویی خاتمه یافت.
با آغاز نیمه دوم، پرسپولیس که همه چیز را از دست می دید حملات زیادی را روی دروازه استقلال تدارک دید که درچندین نوبت تا آستانه بازگشایی دروازه محسن فروزان پیش رفت. درادامه این نیمه، حمید درخشان تعویض طلایی خود را انجام داد و با آوردن مهدی طارمی مهاجم تازه نفس آهنگ تهاجمی پرسپولیس را دوچندان کرد. همین بازیکن با ورود به زمین با حرکت های انفجاری خود خط دفاع استقلال را با مشکل مواجه کرد که دریک صحنه با ضربه ای برگردان دیرک دروازه فرزوان را به لرزه درآورد. درست ثانیه هایی بعد روی توپ ارسالی از جناح راست و تاثیر مهدی طارمی، محمد نوری درمحوطه جریمه با ضربه زیبا طاق دروازه استقلال را به لرزه درآورد وبازی را به تساوی کشاند. درادامه پرسپولیس که بربازی مسلط بود هجوم های زیادی روی دروازه استقلال تدارک دید که روی ضربه کرنر ارسالی روی دروازه فروزان، امید عالیشاه روی غفلت خط دفاع استقلال با ضربه سر دروازه فروزان را برای دومین بار باز کرد و پرسپولیس ۲-۱ پیش افتاد، اما به علت درآوردن پیراهن خود کارت زرد دوم را از جهانبازی گرفت و از بازی اخراج شد تا دقایق پایانی این مسابقه را سرخپوشان ده نفره ادامه دهند.
دردقایق پایانی، استقلال که بازی برده را باخته بود حملات همه جانبه ای را انجام داد و یک بار با ضربه سر امیر حسین صادقی تا یکقدمی گلزنی پیش رفت که این توپ به دیرک دروازه اصابت کرد و آه از نهاد استقلالی ها به هوا بلند شد. درنهایت این بازی دیدنی با برتری ۲-۱ پرسپولیس خاتمه یافت و این تیم ۲۲ امتیازی شد و با یک رده صعودف درمکان هفتم جدول رده بندی قرار گرفت و استقلال با همان ۲۴ امتیاز دررده پنجم جدول باقی ماند.
از نکات جالب توجه این بازی می توان به دست نخورده ماندن رکورد شکست ناپذیری حمید درخشان مقابل استقلال و از بین رفتن رکورد امیر قلعه نویی درشکست ناپذیری دردربی نام برد که حساسیت این مسابقه را دوچندان کرده بود.

اومانیا:دربی مرا یاد جام جهانی انداخت.
مایکل اومانیا مدافع کاستاریکایی پرسپولیس پس از برد تیمش مقابل استقلال گفت: بازی در سطح خیلی خوبی برگزار شد و مرا یاد جام جهانی انداخت مخصوصا نیمه دوم که ما توانستیم بازی باخته را با پیروزی عوض کنیم و به نوعی بین‌المللی ظاهر شدیم.وی افزود: خوشحالم که این بازی سخت و بزرگ را با پیروزی پشت سر گذاشتیم، بازیکنان ما در نیمه دوم در حد بین‌المللی ظاهر شدند و توانستند یک کار بزرگ انجام دهند.
مدافع پرسپولیس تصریح کرد: قبل از این بازی شنیده بودم که هر بازیکنی در دربی خوب بازی کند در خاطره‌ها ماندگار شده و محبوب می‌شود. خوشحالم که توانستم در بازی امروز عملکرد خوبی داشته باشم و امیدوارم نزد هواداران محبوب شده باشم.

تمجید ای اف سی از علی کریمی
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیابا گزارشی تحت عنوان «علی کریمی، الگویی راستین» به تمجید از وی پرداخته است.
سایت ای اف سی درادامه مطلب خود نوشت:علی کریمیِ کاریزماتیک بدون شک یکی از برجسته‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، فوتبالیستی که در دوران بازیگری‌اش با دریبل‌های روانش، قوه تخلیل باورنکردنی‌اش و گام‌های نرمش حملات تیم باشگاهی‌ و تیم ملی کشورش را رهبری می‌کرد و هواداران ایرانی و آسیایی را به خود خیره می‌کرد.
علی کریمی با غرور در کنار اسطوره‌های دیگر فوتبال ایران از جمله هم‌تیمی‌های پیشین خود یعنی علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و کریم باقری ایستاده و با ۳۸ گل‌زده در ۱۲۷ بازی ملی سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است، هرچند دوران حضور او در تیم ملی در این سال‌ها بدون اختلاف و تنش با شخصیت‌های قدرتمند فوتبال ایران نگذشته است.
این هافبک نفوذی متولد کرج در رده باشگاهی موفق‌تر بود و پس از اینکه دو عنوان قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران و دو قهرمانی با الاهلی امارات به دست آورد جای پای هموطنان خود یعنی کریم باقری، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا گذاشت و راهی بوندس‌لیگای آلمان شد.
کریمی که از سوی هواداران ایرانی ملقب به مارادونای آسیاست در فصل ۰۶-۲۰۰۵ با بایرن‌مونیخ به عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان رسید و پس از بازی در تیم‌های قطر اسپورت و السیلیه و دو فصل حضور در استیل آذین در سال ۲۰۱۱ در بازگشتش به فوتبال آلمان دومین قهرمانی‌اش در جام حذفی آلمان را این بار با شالکه تجربه کرد.

بنا براعلام یک سایت اسپانیایی، جهانبخش چهل و یکمین پدیده فوتبال جهان نام گرفت
یک سایت اسپانیایی ۱۰۱ پدیده جوان فوتبال جهان را معرفی کرد که علیرضا جهانبخش، مهاجم جوان ایرانی در رده چهل‌و‌یکم قرار گرفته است.این پایگاه اینترنتی درباره علیرضا جهانبخش نوشت:فوتبال ایران شاهد ظهور یک بازیکن بااستعداد و جوان بوده. او که ۱۰ بازی ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد به خوبی در نایمخن خودش را جا انداخته است و در حال حاضر یکی از برترین بازیکنان لیگ دسته دو هلند است.
او از تیم داماش گیلان راهی نایمخن شده است و این فصل در تمام ۱۳ بازی تمیش از ابتدا در ترکیب نایمخن به میدان رفته و شش گل به ثمر رسانده است. او باعث شده تیمش در آستانه صعود به لیگ برتر هلند قرار گیرد.

مسی رکورد گلزنی درلالیگا را شکست
لیونل مسی سرانجام رکورد ۶۰ ساله فوتبال اسپانیا را شکسته و به نام خود ثبت کرد
به گزارش ایسنا، لیونل مسی با هت‌تریکی که برابر سویا انجام داد، تعداد گل‌هایش را در لیگا به عدد ۲۵۳ گل رسید تا برترین گلزن تاریخ این رقابت ها نام گیرد.
۶۰سال پس از آن که تلمو زارا موفق شد در سال ۱۹۵۵ برای آتلتیک‌بیلبائو رکوردشکنی کند و برترین گلزن لیگا لقب گیرد، لیونل مسی موفق شد این رکورد را به نام خود ثبت کند. البته ۱۷ سال طول کشید تا تلمو زارا به این رکورد ارزشمند دست یابد. این در حالی است که لیونل مسی در ۱۰ سال به این رکورد دست یافت و برترین گلزن لیگا شد.
البته میانگین گلزنی تلمو زارا نسبت به لیونل مسی بهتر است. زارا در ۲۷۷ بازی موفق شد ۲۵۱ گل به ثمر برساند، یعنی میانگین ۰.۹۱ درصد برای آتلتیک بیلبائو. در طرف مقابل لیونل مسی موفق شده است طی ۲۸۹ بازی ۲۵۳ گل را به ثمر برساند، یعنی میانگین ۰.۸۷ برای بارسلونا.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*