خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » آرژانتین- آلمان بیاد فینالهای فراموش نشدنی دو جام جهانی 86 و 90 – فریدون شیبانی

آرژانتین- آلمان بیاد فینالهای فراموش نشدنی دو جام جهانی 86 و 90 – فریدون شیبانی

dsf256321

آرژانتین در نهم ژوییه جشن ۱۹۷مین سالگرد استقلال خود را با پیروزی بر هلند و رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل به گونه ای خاطره انگیز پررنگتر کرد. پس از ۱۲۰ دقیقه تساوی بدون گل مردان البی سلسته در ضربه های پنالتی سرنوشت ساز چهار بر دو پیروز شدند و هلند را از گرفتن انتقام شکست در «فینال» جام جهانی ۱۹۷۸ بازداشتند.
یکشنبه شب پیش رو، آرژانتین به پیکار تیم تاریخساز آلمان می رود که با پیروزی شگفت انگیز هفت بر یک بر برزیل، میزبان پرامید این پیکارها را ناکام کرد و بزرگترین شگفتی تاریخ جام جهانی را آفرید. این سومین پیکار آلمان با آرژانتین در مسابقه پایانی جام جهانی خواهد بود. نخستین بار در ۱۹۸۶ تیم ملی آرژانتین به رهبری کارلوس بیلاردو و هنرنمایی باشکوه دیه گو مارادونا سه بر دو آلمان را شکست داد و برای دومین بار قهرمان جام شد. چهار سال بعد بکن باوئر، شاگردان قیصر و رهبر فوتبال آلمان در رم انتقام گرفت و با پیروزی یک بر صفر جشن چهارمین قهرمانی ژرمنها را برپا کرد.
دو هفته پیش از این، آرژانتین در وقت تلف شده بازی با تک گل لیونل مسی به زحمت تیم ملی ایران را شکست داده بود؛ اما این بار آلبی سلسته در برابر هلند چهره ای مصمم و با دیسیپلن را به نمایش گذاشت و سازمان دفاعی اش در برابر مثلث طلایی دانی یل روبن، فان پرسی و اسنایدر به تمامی بی نقص و شکست ناپذیر می نمود. در سازمان دفاعی ابی – سفید پوشان، سرجیو رومرو در دروازه حرف نخست این پیکار را زد و در ضربه های پنالتی سرنوشت ساز بود. ضربه نخست و روحیه بخش پنالتی را هم کاپیتان مسی به ثمر رساند. کاپیتان فان پرسی پس از چند روز ناخوش بودن تعویض شد تا ضربه پنالتی نخست هلند به مانند بازی با کاستاریکا را نزند و رون فرال آن پنالتی حساس را هدر دهد. آرژانتین هماهنگ بازی کرد و حس مشترکی برای پیروزی در هر ضربه بازیکنان این تیم به توپ به چشم می آمد.
ماسکه رانو پس از ناکام گذاشتن دانی یل روبن در فاصله یک دقیقه به پایان مسابقه، با چهره ای خسته آما خوشحال گفت: “نشان دادیم که می دانیم این پیروزی چه ارزشی دارد. تیم ما جایی که به نفس نیاز داشت، از قلبش هم مایه گذاشت. اما شما برای پیروزی به انگیزه بیشتری هم نیاز دارید. ما به اندازه کافی هشیار بودیم که چه کاری برای تیم بهترین است. به همین دلیل ما خیلی خوب بازی کردیم. درست است که ما در جریان بازی گل نزدیم، اما در ضربه های پنالتی سرجیو در دروازه کارش را انجام داد. این دروازه بان ضربه های رون فلار و وسلی اسنایدر را متوقف کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*