خانه » سر تیتر خبرها » وزیر کشور: در کارگروه حجاب، مردم هم مشارکت می‌کنند
وزیر کشور: در کارگروه حجاب، مردم هم مشارکت می‌کنند

وزیر کشور: در کارگروه حجاب، مردم هم مشارکت می‌کنند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، از تشکیل کارگروه ویژه با همکاری دستگاه‌های مختلف برای حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
وی گفت برای این کار از مشارکت مردم استفاده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: «در سال ۹۳ به دنبال آن هستیم تا بحث عفاف و حجاب را به عنوان یکی از دستورات مهم و همچنین بحث امر به معروف و نهی از منکر را با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دستور کار قرار دهیم.»
وزیر کشور افزود: «اگر نتوانیم در این حوزه از حضور مردم و مشارکت آن‌ها استفاده کنیم، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید، ضمن آنکه در تبیین برنامه‌های فرهنگی نقش رسانه‌ها و مطبوعات از جمله رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌های جمعی بسیار حائز اهمیت است.»
در آبان‌ماه سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اجرای طرح «عفاف و حجاب» به وزارت کشور سپرده شده است. حال با گذشت نزدیک به شش ماه از انتشار خبر یادشده، وزیر کشور در حالی از تشکیل کارگروه ویژه حجاب و عفاف می دهد که نیروی انتظامی همچنان فعالیتی گسترده در این حوزه دارد و در تازه‌ترین اقدام گشت ارشاد به نمایشگاه کتاب هم رفته است.
طرح «عفاف و حجاب» که عنوان عامیانه‌اش «گشت ارشاد» است، طرحی است که قانون اجرای آن را به ۲۶ وزارتخانه و سازمان سپرده، اما «گشت ارشاد» با ون‌های مخصوص و پرسنل زن نیروی انتظامی، بیش از هر سازمان دیگری اجرای مفاد ۲۳ بند از طرح یادشده را برعهده گرفته و مساله حجاب را تبدیل به بحثی امنیتی کرده است.
دخالت سپاه و بسیج در کنترل پوشش زنان و جوانان، استقرار گشت‌های بازرسی و برخوردهای خشن با گروه‌های مختلف اجتماعی و هجوم به میهمانی‌ها و جشن‌های عروسی، روش‌هایی بوده است که بعضی نهادهای نظامی و شبه نظامی حتی پیش از ایجاد گشت ارشاد یا طرح عفاف و حجاب یا حتی همزمان با آن، به کار می‌بستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*