خانه » آن سوی خبر » معاون روحانی: منافع عده‌ای با رفع تحریم‌ها به خطر می‌افتد

معاون روحانی: منافع عده‌ای با رفع تحریم‌ها به خطر می‌افتد

علی اکبر ناطق نوری

علی اکبر ناطق نوری

علی اکبر ناطق‌نوری از «تضعیف» مذاکره کنندگان هسته‌ای و همایش «دلواپس»‌ها به‌شدت انتقاد کرد و با بیان اینکه مذاکرات زیر نظر رهبری است گفت «بنابراین چرا دلواپسید؟» در همین راستا مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور ایران هم در واکنش به انتقادات برخی از محافظه‌کاران داخلی از سیاست هسته‌ای دولت حسن روحانی گفت که با رفع تحریم‌های تهران، منافع عده‌ای به خطر می‌افتد. چند روز پیش حسن روحانی نیز در این خصوص هشدار داده بود. گفته می‌شود سپاه پاسداران و برخی از فرماندهان امنیتی در دور زدن تحریم‌ها و کسب منافع کلان مالی نقش دارند و از این‌رو مخالف هرگونه توافق اتمی ایران با ۱+۵ هستند. علی‌اکبر ناطق‌نوری٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با هشدار نسبت به «تضعیف» تیم مذاکره کننده هسته‌ای٬ از برگزاری همایش «دلواپسیم» انتقاد کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس٬ ناطق‌نوری گفت «وقتی رهبری با این درایت و خوبی داریم آنچه که اتفاق می‌افتد خیر جامعه و ایران اسلامی در ‌آن رقم خواهد خورد.» وی گفت: «به جای اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان را تقویت کنیم و دلداری دهیم تا با خیال راحت آنچه که مورد نظر رهبری است را در مذاکرات پیاده کنند، مکتب دلواپسی را راه انداختیم.. گویا عده‌ای انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند و می‌خواهند زود‌تر از امام تصمیم بگیرند و زود‌تر از مذاکرات به نتیجه برسند و شاید نمی‌دانند که ما خدا و ایدئولوژی داریم.»


وی گفت: «به جای اینکه مذاکره‌کنندگان کشورمان را تقویت کنیم و دلداری دهیم تا با خیال راحت آنچه که مورد نظر رهبری است را در مذاکرات پیاده کنند، مکتب دلواپسی را راه انداختیم.. گویا عده‌ای انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند و می‌خواهند زود‌تر از امام تصمیم بگیرند و زود‌تر از مذاکرات به نتیجه برسند و شاید نمی‌دانند که ما خدا و ایدئولوژی داریم.»

در همین راستا مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور ایران هم با انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای گفت که با رفع تحریم‌ها منافع عده‌ای به خطر می‌افتد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» آقای انصاری با اشاره به انتقاداتی که در داخل کشور علیه مذاکرات هسته‌ای انجام می‌شود، اظهار داشت: «اگر دولت اولویت خود را دیپلماسی تدبیر قرار داده و قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد آیا رواست که انواع تهمت‌ها زده شود؟»
وی در ادامه هم گفت: «اگر دولت اولویت خود را دیپلماسی تدبیر قرار داده و قوی‌ترین سرداران خود را به میدان مذاکره فرستاده تا دارایی مردم بازگردد آیا رواست که انواع تهمت‌ها زده شود؟»
انصاری با بیان اینکه مخالفان توافق هسته‌ای اساسا «دلواپس بازگشت دارایی‌های مردم هستند» خطاب به منتقدان گفت: «وقتی سرداران کشور و مذاکره‌کنندگان در حال مبارزه هستند، مبادا پشت سر آنها صفحه بگذارید و دشمن را خوشحال کنید».
به گفته او، کسانی که به دولت روحانی «تهمت می‌زنند» در اصل «نظام و رهبری را نشانه گرفته‌اند» چرا که با «دیپلماسی» دولت حسن روحانی و «هموار شدن راه توسعه ایران»، «مثلث شوم اسرائیل، مرتجعان منطقه و پادوهای منافقین عزا گرفته‌اند.»
این مقام دولت ایران در نهایت اظهار داشت: «آیا تیم مذاکره کننده به اندازه تیم ملی هم نیست که مورد حمایت قرار گیرد؟ برخی نگران چه چیزی هستند؟ هر چه به امضاء برسد تائید رهبری را دارد.»

این سخنان مجید انصاری تنها دو روز پس از آن بیان شد که حسن روحانی با موضع‌گیری علیه مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی تاکید کرد که «مبارزه با ابرقدرت‌ها» بهانه‌ و فرصتی بوده برای عده‌ای که «جیب مردم را بزنند و اموال ملت را غارت کنند».
روحانی در واکنش به انتقاد محافظه‌کاران از سیاست‌های خارجی دولت خود گفته بود: «با شعر و شعار، استقلال و عزت درست نمی‌شود و با فریاد و هوچی‌بازی عظمت مملکت به وجود نمی‌آید.»

جبهه پایداری که شاگردان مصباح یزدی هستند و برخی فرماندهان سپاه که در تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی منافع کلان اقتصادی دارند از عمده‌ترین مخالفان سیاست خارجی حسن روحانی هستند. این مخالفان در روزهای اخیر و هم‌زمان با دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ بر شدت انتقادات خود افزوده‌اند. مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ در حال حاضر در وین در جریان است و دو طرف می‌کوشند به توافق برسند. مخالفان سیاست‌های خارجی روحانی در هفته‌های گذشته هم همایش «دلواپسیسم» را برگزار کردند. مخالفان گفتگوهای هسته‌ای ایران همچنین روز جمعه گذشته یک راهپیمایی در تهران ترتیب دادند که در آن بر تقابل با آمریکا و قدرت‌های جهانی تاکید شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*